جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

شب خونین در تگزاس با ۸ کشته و زخمی

شب خونین در تگزاس با ۸ کشته و زخمی

مظنون این حادثه یک مرد ۴۱ ساله به نام «کوین میلازو» بوده است که پلیس محلی عصر گذشته هویت وی را شناسایی کرده است. پلیس به رسانه‌های محلی گفته است که اعضای خانواده متوفی شامل ناپدری ۶۸ ساله فرد قاتل، مادر ۶۱ ساله میلازو، پسر ۲۱ ساله و پسر چهارساله‌اش می‌شدند.

در یک حادثه تیراندازی در حومه تگزاس، یک مرد مسلح چهار عضو خانواده را به ضرب گلوله کشت و سپس با اسلحه خودکشی کرد و سه نفر دیگر در حادثه‌ای جداگانه در تگزاس به ضرب گلوله زخمی شدند.

به گزارش  فارس، یک مرد آمریکایی روز گذشته (شنبه) به وقت محلی در حومه تگزاس با یک سلاح گرم چهار تن از اعضای خانواده خود از جمله یک کودک را کشت و سپس با اسلحه خودکشی کرد و سه نفر دیگر نیز ظاهراً در تیراندازی‌‌های شبانه در شهرستان «ناوارو» در تگزاس زخمی شدند.

روزنامه محلی «کورسیکانا سان» گزارش کرد که مظنون این حادثه یک مرد ۴۱ ساله به نام «کوین میلازو» بوده است که پلیس محلی عصر گذشته هویت وی را شناسایی کرده است. پلیس به رسانه‌های محلی گفته است که اعضای خانواده متوفی شامل ناپدری ۶۸ ساله فرد قاتل، مادر ۶۱ ساله میلازو، پسر ۲۱ ساله و پسر چهارساله‌اش می‌شدند.

طبق این گزارش، پس از نیمه شب شنبه، پلیس به صحنه تیراندازی در کورسیکانا، که حدود 55 مایلی خارج از دالاس است، پاسخ داد. به گزارش دیلی سان، اندکی بعد، پلیس به تیراندازی دیگری در شهر نزدیک «فراست» پاسخ داد.

«رابرت جانسون» رئیس پلیس کورسیکانا به ارسانه‌ها گفت که یک مرد و یک زن در کورسیکانا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند، در حالی که یک مرد و یک کودک دیگر در فراست مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. دو نفر دیگر نیز در تیراندازی در کورسیکانا و یک نفر دیگر در تیراندازی فراست زخمی شدند که حال همه مجروحین وخیم است.

میلازو ۴۱ ساله با اسلحه گرم ناپدری، مادر و دو پسر ۲۱ ساله و ۴ ساله‌اش را کشت و متواری شد و در جریان تعقیب و گریز پلیس با اسلحه خودکشی کرد.

شبکه WFAA وابسته به ABC گزارش داد که میلازو پس از تیراندازی و کشتن اعضای خانواده‌اش ظاهراً متواری شده است. پلیس او را در یک جاده متوقف کرد و از یک سرویس نظارت برای خاموش کردن موتور خودروی وی استفاده کرد. هنگامی که آنها به وسیله نقلیه میلازو نزدیک شدند، وی با شلیک گلوله به سر خود به شدت مجروح شده بود و او به بیمارستان منتقل شد و در آنجا بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه ایالت‌هایی کرده‌اند که تحت سیطره دموکرات‌ها بوده و می‌گویند که سیاست‌های محدود کننده علیه افسران پلیس دلیل افزایش آمار قتل شده است. اما دموکرات‌ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، دلیل اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

ماه گذشته گزارشی منتشر شد حاکی از آن که شیکاگو در سال ۲۰۲۱ با ثبت حدود ۸۰۰ قتل و بیش از ۳۵۰۰ مورد تیراندازی، مرگبارترین و خشونت‌بارترین سال خود در طول ۲۵ سال را پشت سر گذاشت. شهر شیکاگو در سال ۲۰۲۱ بیش از هر شهر دیگری در ایالات متحده از جمله شهرهای بسیار بزرگ نیویورک و لس آنجلس شاهد موارد قتل بود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *