جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

شفاف‌سازی فدراسیون کشتی از دخل و خرج‌های یک ساله/ امامی: حق ما بیشتر از این است

شفاف‌سازی فدراسیون کشتی از دخل و خرج‌های یک ساله/ امامی: حق ما بیشتر از این است

سخنگوی فدراسیون کشتی مباحث مالی این فدراسیون را شفاف سازی کرد.

محمدابراهیم امامی در گفت‌وگو با فارس، پس از اظهارات معاون وزیر ورزش در خصوص بودجه دریافتی فدراسیون کشتی شفاف‌سازی کرد و اظهار داشت: پولادگر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که 70 میلیارد بودجه فدراسیون کشتی بوده که ما 91 میلیارد به فدراسیون داده‌ایم. پیرامون این صحبت‌ها باید بگویم که 70 میلیارد بودجه فدراسیون کشتی از ردیف بودجه جداگانه فدراسیون طبق تبصره 14 مجلس شورای اسلامی بوده تا به کشتی با توجه به اینکه ورزش اول و افتخار آفرین کشور است 70 میلیارد تعلق بگیرد. این بودجه، یک بودجه کاملا مجزا بوده که مصوبه مجلس را داشته و باید در اختیار کشتی قرار می‌گرفت. در کنار این بودجه ما برای سال 1401 هم 41 میلیارد بودجه مصوبه در وزارت ورزش داشتیم که تا به امروز 26 میلیارد آن به حساب فدراسیون کشتی وازیر شده است.

وی افزود: در مجموع ما 96 میلیارد تومان دریافتی داشتیم. حالا شما در این میان باید ببینید فدراسیون کشتی چقدر هزینه کرده است؟ هزینه کردهای فدراسیون را حسابرس فدراسیون در مجمع فدراسیون به صورت کامل اعلام خواهد کرد. من کلی بگویم که ما تا به امروز حدود 250 میلیارد تومان هزینه کرد در فدراسیون کشتی داشتیم و اگر بخواهیم مقایسه کنیم حدود یک سوم هزینه‌های انحام شده دریافت کرده‌ایم. به جز 96 میلیارد تومان فدراسیون هر چه هزینه کرده از درآمدها و حامیان مالی بوده است.

* 180 یورو هزینه هر شب اقامت به ازای هر کشتی‌گیر

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص اعزام‌های تیم‌های ملی گفت: در طول سال مسابقات جهانی، قاره‌ای، تورنمنت‌های رنکینگ‌دار و غیر رنکینگ‌دار را داریم که در رده‌های مختلف این اعزام‌ها مجموعاً به 40 اعزام می‌رسد. در این میان 12 اعزام برای تیم ملی وجود دارد که حضور در آنها برای کشتی کشور واجب است. از طرفی هم هزینه این اعزام‌ها برای فدراسیون بسیار سنگین است. شما نگاه کنید کشتی‌گیرانی که در رده‌های سنی مختلف راهی مسابقات آسیایی یا جهانی می‌شوند برای هر شب اقامت به ازای هر کشتی‌گیر 180 یورو پول می‌گیرند. وقتی این مبالغ را که حساب می‌کنیم می‌بینید که چقدر زیاد می‌شود، ما هم رشته فرنگی را داریم و هم آزاد را و رده‌های پایه این رشته‌ها که در همه آنها اعزام داریم و این اعزام‌ها برای فدراسیون هزینه‌های بسیار زیادی دارد. سوای این اعزام‌ها ما مسابقات داخلی را هم داریم از مسابقات قهرمانی کشور تا مسابقات انتخابی تیم ‌های ملی و در راستای آنها اردوهای تیم ملی که همه هزینه بر هستند.

* فراهم کردن زیر ساخت‌های کشتی با بودجه دولتی ممکن نبود

وی در پاسخ به این سوال که زیر ساخت‌های کشتی در طی سال‌های اخیر چگونه رقم خورد؟ گفت: فدراسیون کشتی برای این که بتواند به عنوان ورزش اول کشور  موفق باشد در ابتدا با  همکاری دانشگاه شریف طرح راهبردی کشتی به گونه‌ای نوشته شد که قابلیت اجرا نیز داشته باشد. ولی اجرای این طرح که هدف آن افتخار آفرینی در المپیک است باید ابتدا زیرساخت‌ها و شرایط را فراهم می‌کردیم که مسلماً این موضوعات با بودجه‌های مصوب دولتی شدنی نبود. اجرای طرح راهبردی همراه با کسری بودجه پیش‌بینی شده بود و بر همین اساس کشتی در سال‌های اخیر با استفاده از حامیان مالی در این راستا گام‌های موثری برداشت.

* فدراسیون طبق برنامه کادر فنی تیم‌های ملی بودجه تأمین کرده است

امامی درباره عملی شدن برنامه‌های تیم ملی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی عنوان کرد: فدراسیون کشتی تا به امروز با توجه به برنامه‌ای که کادرهای فنی تیم‌های ملی ارائه داده‌اند بودجه لازم را تأمین کرده و اعزام آنها را انجام داده است. تمام تلاش فدراسیون این بوده است که خللی در کار کادر فنی تیم‌های ملی ایجاد نشود. پس همه این موضوعات مستلزم این است که بودجه فدراسیون بیشتر شود.

* دریافتی‌ها فدراسیون از وزارت با برنامه‌ای که داریم تطبیق ندارد

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که بودجه وزارت ورزش چقدر با برنامه‌های فدراسیون همخوانی دارد؟ گفت: اگر از ابتدا نگاه کنیم وقتی که فدراسیون فعلی کار خود را آغاز کرد بدهی‌های زیادی را پیش‌روی خود داشت که خوشبختانه بدهی‌های فدراسیون هم پرداخت شده است. امروز فدراسیون در صدد این است که طرح راهبردی خود برای موفقیت در مسابقات جهانی و المپیک عملی کند و برای همین است که می‌گوییم دریافتی‌های فدراسیون کشتی از وزارت ورزش با برنامه‌ای که فدارسیون دارد تطبیق ندارد. ما برای پیش بردن کارهای فدراسیون دست روی دست نگذاشتیم و صرفاً منتظر بودجه دولتی نشده‌ایم و تا به امروز کسری بودجه با توجه به حامیان مالی تأمین شده است، اما توقع فدراسیون کشتی این است که وزارت ورزش و جوانان  با توجه به آورده هر رشته در مسابقات جهانی و المپیک بودجه اختصاص دهد.

وی افزود: مثلاً وقتی به کشتی نگاه می‌کنیم 65 درصد مدال‌های کاروان ایران در بازی‌های المپیک توسط کشتی کسب شده است؛ البته باید این را هم بگویم که نظر ما این است که به همه رشته‌های ورزشی از طرف دولت و مسئولان ذی ربط توجه شود. ورزش کشتی، ورزش اول و ملی کشور است که هم کشتی‌گیران و هم علاقه‌مندان به کشتی توقع دارند به این رشته توجه بیشتری شود.

* پولی که از حساب فدراسیون کسر شد بابت طلب قبلی یک شرکت تبلیغاتی بود

امامی در خصوص پولی که از حساب فدراسیون کشتی کسر شد هم تصریح کرد: یک میلیارد و پانصد میلون تومانی که از حساب فدراسیون کشتی کسر شد بابت طلب قبلی یک شرکت تبلیغاتی بود و طی شکایتی و با توجه به رای دادگاه از حساب فدراسیون کشتی برداشت شد.

* حق کشتی به عنوان ورزش اول کشور بیش از این است

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص زیر ساخت‌های کشتی کشور و رایگان شدن 25 ساله این زیر ساخت‌ها بیان کرد:کمپ تیم‌های ملی را که نگاه کنید می‌بینید خانه کشتی شهید صدرزاده یکی از بهترین و مجهزترین کمپ‌های کشتی در جهان است و تیم‌‌های ملی در این کمپ در بهترین شرایط  اردویی به سر می‌برند. این کمپ دارای استخر، سونا، سالن بدنسازی، سالن غذاخوری مجلل و … که یک کمپ باید داشته باشد است. فدراسیون کشتی همواره تلاش کرده اتا بهترین‌ها را برای کشتی و تیم ملی به عنوان ورزش ملی رقم بزند. به جرأت می‌توانم بگویم که حق کشتی به عنوان ورزش اول کشور بیش از این است و فدراسیون در تلاش است امکاناتی در شان آنان فراهم کند و تا به امروز نیز در این زمینه موفق عمل کرده است. وقتی هیأت دولت طبق یک مصوبه 25 سال این اماکن را به صورت رایگان به فدراسیون کشتی می‌دهد باعث می‌شود کشتی در آینده بیش از پیش رشد کند.

وی گفت: با توجه به اینکه فدراسیون‌ها به مکان‌هایی که در اختیار دارند اجاره پرداخت می‌کنند و وقتی این موضوع واگذاری برای فدراسیون کشتی رخ می‌دهد دیگر دغدغه اجاره اماکن خود را نداریم و می‌توانیم به راحتی در مسیر پیشرفت جلو برویم. اماکن کشتی از کمپ تیم ملی و سالن‌های مجهز شهید هادی و شهید صدرزاده گرفته تا سالن شهدای هفتم تیر و سالن جهانبخت توفیق در این سال‌ها با پیگیری‌های دبیر با کمک حامیان مالی بازسازی شدند و در بهترین شرایط قرار گرفتند. این اقدامات برای کشتی ایران بوده و قرار است در آینده از این امکانات به خوبی در راستای موفقیت‌ها کشتی استفاده شود.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *