جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

شماره یک آتی آرژانتین، نسخه علی بیرانوند!

شماره یک آتی آرژانتین، نسخه علی بیرانوند!

کارگر خوشه  چین می درخشد

دروازه بان شماره یک باشگاهی آرژانتین از مسیر بسیار سختی گذشته تا به قله افتخار برسد؛داستان زندگی آندرادا بی شباهت به علی بیرانوند نیست.

به گزارش ورزش سه ، استبان آندرادا. نام این دروازه‌بان آرژانتینی شاید هنوز به گوش‌تان نخورده باشد یا او را خیلی نشناسید. اما در کشور خودش او به جایی رسیده است که پیراهن شماره 1 یکی از محبوب‌‌ترین تیم‌های باشگاهی پایتخت، بوکا جونیورز را تصاحب کرده است و یکی از کاندیداهای اصلی گرفتن پیراهن شماره یک تیم ملی آرژانتین هم هست.

استعدادیاب‌های تیم‌های اروپایی هم مدت‌هاست که او را زیر نظر گرفته‌اند و می‌توان انتظار داشت که به زودی یکی از آنها برای جذب این بازیکن 29 ساله دست به کار شود. این پسر اهل منطقه مندوسای آرژانتین اما برای رسیدن به جایگاهی که امروز هست، مسیر سخت و پرپیچ و خمی را پیموده است. او در اوایل نوجوانی که سرشار از امید بود، پدرش را در یک حادثه رانندگی از دست داد و بعد از آن زندگی را با سرپرستی مادرش و در شرایط اقتصادی سخت گذراند. تنها 14 سال سن داشت که شروع به کار کرد و هر ساله در فصل خوشه‌چینی انگور در مزارع محلی، ساعت‌ها زحمت می‌‌کشید تا میوه‌هایی که بعدها به یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌‌های کشور تبدیل شد را جمع‌آوری کند و به این شکل به امرار معاش خانواده کمک کند.

آندرادا در مرور خاطرات آن روز به روزنامه اوله آرژانتین گفت: «من باید خوشه‌های انگور چیده شده را در یک سطل بزرگ قرار می‌دادم و آنها را بار کامیون می‌کردم. بابت هر یک سطل هم 5 پزو (کمی کمتر از یک دلار) می‌گرفتم. هر کدام از آن سطل‌ها 30 کیلو وزن داشتند. من جثه نحیفی داشتم. فیزیک بدنی‌ام به هیچ وجه چیزی که الان می‌بینید نبود. به همین دلیل به زحمت سطل‌ها را روی شانه‌ام می‌گذاشتم و به زور تعادل خودم را حفظ می‌کردم تا به کامیون برسم.»

 

 

 

 

 

آندرادا در حالی این کارها را انجام می‌داد که همزمان با آنها باید به تمرینات فوتبالش در تیم محلی سن‌‌مارتین هم می‌رسید اما خیلی طول نکشید که خوشه‌چین جوان با واکنش‌هایش چشم‌ها را خیره کرد. اینگونه شد که پس از توصیه رئیس باشگاه سن‌مارتین، بازیکن سابق این تیم لوسیانو نیکوترا،او را از روی یک تراکتور پایین آورد تا به بوئنوس آیرس ببرد و با تیم لانوس قرارداد ببندد. آندرادا در تیم جوانان لانوس مدارج ترقی را ادامه داد و خیلی زود به لطف مهارت‌هایش در مهار و دفع توپ در نبردهای هوایی و همچنین قدرت بی‌عیب و نقص‌اش در مهار شوت‌ها، او را به تیم اصلی باشگاه رساند.

او آنقدر خوش درخشید که پیش از انجام حتی یک بازی در رده بزرگسالان، باشگاه بارسلونا برای خریدنش دست به کار شد و تابستان سال 2011 هم پیشنهادی 4 میلیون یورویی ارائه کرد تا نقش ذخیره ویکتور والدس را برای آبی‌و‌اناری‌ها ایفا کند. لانوس این پیشنهاد را رد کرد اما فقط یک سال بعد، او را به صورت قرضی به تیم آرسنال دساراندی فرستاد تا در آنجا تجربه کسب کند. آندارا با تجربه‌تر و مطمئن‌تر برگشت و خیلی زود به دروازه‌بان اول تیم لانوس تبدیل شد و سال 2016 با این تیم قهرمان دسته اول فوتبال این کشور شد و دو جام دیگر هم با آن کسب کرد. دو سال بعد بوکاجونیورز آندرادا را خرید تا مهارت‌های این دروازه‌بان به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آرژانتین بیشتر به چشم بیاید. سال گذشته او 864 دقیقه متوالی کلین شیت کرد و در رقابت‌های داخلی حتی یک گل هم نخورد. به این ترتیب رکوردی که پیش از این توسط کارلوس ناوارو مونتویا ثبت شده بود را شکست.

اگرچه در قهرمانی امسال بوکا در سوپرلیگای آرژانتین ستاره‌هایی مانند کارلوس توس بیشتر در کانون توجه قرار داشتند، تمجید و تحسین‌های واقعی سزاوار آندرادا و خط دفاعی جلوی اوست که در 23 بازی تنها هشت بار اجازه عبور توپ از خط دروازه‌شان را دادند و به این ترتیب یکی از قدرتمندترین خطوط دفاعی لیگ را ساختند.

منبع : ایران ورزشی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *