جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

طهماسبی: آرزو داشتم سرمربی تیم ملی شوم / جنگ آمریکا و چین نمی گذارد ووشو المپیکی شود

طهماسبی: آرزو داشتم سرمربی تیم ملی شوم / جنگ آمریکا و چین نمی گذارد ووشو المپیکی شود

سرمربی تیم ملی ووشوی بانوان گفت: یکی از آرزوهایم بعد از قهرمانی‌هایم این بود که بتوانم در تیم ملی سرمربیگری کنم و این اتفاق با نتیجه خوب و کسب سه مدال طلا در مسابقات قهرمانی چین همراه شد.

 

راضیه طهماسبی در گفت و گویی در خصوص شرایط . فعالیت در این روزهای قرنطینه، اظهار داشت: به منظور سلامتی ام و برای اینکه از نظر جسمانی افت نکنم، در خانه ورزش می کنم. همچنین از طرفی پسرم را به دلیل این بیماری خطرناک بیرون نمی‌بریم و حوصله اش سر می رود و این یک بهانه خوب است تا با هم بازی کنیم. یک سری از حرکت ها را انجام می دهم تا او هم سرگرم شود و خوشحال باشد. این روزها را به ورزش و وقت گذارندن با پسر خردسالم در خانه سپری می‌کنم.

*آرزو داشتم بعد از قهرمانی‌هایم، سرمربی تیم ملی شوم

سرمربی تیم ملی ووشوی بانوان درباره موفقیت های سال 98 هم گفت: دو سال بخاطر تولد پسرم از صحنه مسابقات دور بودم و فعالیت حرفه‌ای را در امر مربیگری  نداشتم. ولی در سال 98 مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون وقت، به من اطمینان کرد و به یک‌باره از من خواست سمت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را برعهده بگیرم. از این پیشنهاد شوکه و هیجان زده شدم چون یکی از آرزوهایم بعد از قهرمانی‌هایم این بود که بتوانم در تیم ملی سرمربیگری کنم و این اتفاق با نتیجه خوب و کسب سه مدال طلا در مسابقات قهرمانی چین همراه شد.

وی ادامه داد: البته ملی پوشان نیز همکاری کردند چون آنها قهرمان جهان بودند، غرور و ادعاهای خود را داشتند و چون احتمال می رفت همیشه با مربی چینی کار کرده اند، نتوانند با مربی ایرانی کنار بیایند. ولی من با تک تک بچه ها رابطه خوبی دارم و از آن موقع که 4 و 5 سال در عضویت تیم ملی بزرگسالان بودم، این نفرات به تازگی از تیم ملی جوانان به رده سنی بزرگسالان راه یافته بودند و هم دوره و با یک سری از آنها نیز رقیب بودم. آنها احترام گذاشتند و نتیجه‌اش را دیدیم، پیش بینی نمی‌شد این قدر اردوها با نظم پیش برود و هیچ اتفاق کوچکی در اردو نداشتیم.

*ملی پوشان بچه نیستند چک شوند

وی در خصوص اینکه از ملی پوشان خبری دارد یا نه، گفت: ملی پوشان‌مان قهرمان حرفه ای هستند، هدف بزرگی دارند ضمناً بچه نیستند و خودشان نگران شرایط حرفه و ورزش خودشان هستند. من فقط از طریق فضای مجازی آنها را دنبال می‌کنم و چون از سوی فدراسیون نیز دستوری به کادرفنی داده نشده و هیچ تصمیمی مبنی بر تشکیل اردوها نگرفتند. البته مدیریت جدید فدراسیون تمام تصمیمات را خواهد گرفت و برهمین اساس هر احتمالی داده می شود تا دیگر در کادر فنی تیم ملی ووشو نباشم و هر از گاهی این تغییرات رخ می‌دهد.

*با ریاست علی نژاد فدراسیون سر و سامان گرفت

سرمربی تیم ملی ووشوی بانوان در خصوص انتخابات فدراسیون نیز اذعان کرد: در دوره ریاست مهدی علی‌نژاد فدراسیون ووشو یک فدراسیون بی‌نهایت موفق بود و همه چیز سر و سامان گرفت. اولین حقوق بعنوان بازیکن حرفه ای به ما داده شد و او همه مسائل را به صورت خاص مدیریت می‌کرد و حواس‌ اش به همه جا بود. ما قهرمان جهان شدیم، تکرار این قهرمانی ها خیلی سخت است و امیدوارم هر رئیسی که می‌آید، جای پای مهدی علی‌نژاد بگذارد.  هدفگذاری رئیس جدید فدراسیون باید موفقیت رشته ووشو باشد. اگر کمکی از دست‌مان بربیاید در کنار رئیس جدید انجام وظیفه می‌کنیم همه چیز مثل قبل ادامه داشته باشد.

*معایب عدم حضور در المپیک، بیشتر از حسرتش است

طهماسبی در خصوص عدم حضور رشته ووشو در بازی‌های المپیک تاکید کرد: رشته ووشو یک دوره به صورت آزمایشی در بازیهای المپیک 2008 چین حضور داشت و وزن من جز اوزان این مسابقات نبود و بخاطر همین اعزام نشدم. خانم ها کریمی و دهقانی ووشوکاران بانوان کشورمان در این بازهای مدال گرفتند. ووشو جز رشته‌ها بسیار مدال‌آور برای کشورهای جنوب شرق آسیا، بخصوص چینی هاست، برهمین اساس جنگی در جدول رده‌بندی مدال های بازی های المپیک بین آمریکا و چین وجود دارد و نمی‌گذارند این رشته های رزمی در بازیهای المپیک حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: غیر از حسرت خوردن به دلیل عدم شرکت در بازی‌های المپیک، معایبی هم برای من داشت. وقتی بعنوان بازیکن، مدال مسابقات قهرمانی جهان گرفتم، از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان حقوق دریافت می کردم ولی از سال 86 مسئولان گفتند رشته ووشو جز رشته‌های حاضر در بازیهای المپیک نیست و به قهرمان جهان حقوقی نمی‌دهیم و بعد از آن سال هم حقوقی به ما داده نمی شود. فقط ورزشکارانی که در بازیهای آسیایی و المپیک مدال گرفتند، حقوق دریافت می کنند. با اینکه سه مدال جهانی دارم در سمت مربیگری نیز پاداش‌های ما در حد ورزشکاران نیست و در مسابقات جهانی جوانان، بعنوان مربی 6 و نیم سکه گرفتم ولی ورزشکار نفر اول مسابقات جهانی 20 عدد سکه دریافت کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: ان‌شالله به زودی این بیماری کرونا از کشور و دنیا رخت برکند، زندگی ها به روال قبل به آرامش برگردد تا همه سلامتی داشته باشند و بلاتکلیفی ورزشکاران برطرف شود. بیشتر اصناف شروع به کار کرده اند به غیر از باشگاهها که بسته است  و بعضی‌ها که عادت دارند همیشه ورزش کنند و دنبال هدف ورزشی‌شان هستند سردرگم مانده‌اند. امیدوارم هر فردی که شایسته است به ریاست فدراسیون ووشو برسد و باز هم اتفاقات خوب برای رشته‌مان بیفتاد.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *