جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

عراق برای مبارزه با تروریسم به هیچ نیروی خارجی نیاز ندارد

عراق برای مبارزه با تروریسم به هیچ نیروی خارجی نیاز ندارد

*سرتیپ «یحیی رسول» در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: تمرکز ما روی تأمین امنیت مرزها با سوریه است و نیروهای عراقی با انجام عملیات‌های پیشدستانه و دستگیری و کشتن سرکردگان داعش به دستاوردهایی در مقابل این گروه تروریستی دست یافته‌اند.

سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بر توان این کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که عراق در این خصوص به نیروهای خارجی نیاز ندارد.

به گزارش مهر، سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی گفت که مرزها بین این کشور و سوریه تحت کنترل است و تأمین امنیت آن اولویت نیروهای مشترک است.

سرتیپ «یحیی رسول» در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: تمرکز ما روی تأمین امنیت مرزها با سوریه است و نیروهای عراقی با انجام عملیات‌های پیشدستانه و دستگیری و کشتن سرکردگان داعش به دستاوردهایی در مقابل این گروه تروریستی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: اگر گروه‌های تروریستی سعی بر نفوذ به عراق از طریق مرزهای سوریه داشته باشند با پاسخ سخت ما مواجه خواهند شد.

رسول اظهار داشت: داعش از لحاظ نظامی تمام شده است اما برخی بقایای آن می‌توانند به عملیات‌های پراکنده دست بزنند. نبرد امروز ما با داعش نبرد اطلاعاتی است.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: تبادل اطلاعاتی بین طرف‌های عراقی و سوری مهم است و به عملیات دو کشور علیه تروریست‌ها کمک می‌کند.

وی همچنین گفت که عراق از نیروهایی برخوردار است که این کشور را آزاد کردند و قادر به حفظ حاکمیت آن هستند و عراق به هیچ نظامی خارجی برای مبارزه با تروریسم نیاز ندارد.

رسول تصریح کرد: هیأت حشدشعبی جزو ساختار نظامی عراق و پشتیبان و حامی ارتش است. هیأت حشدشعبی جزو نهادهای امنیتی عراق است و ما به این سازمان و دستاوردهایش افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *