پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

عمران خان: پس از تسلط طالبان بر افغانستان تروریست‌های داعش به پاکستان آمدند

عمران خان: پس از تسلط طالبان بر افغانستان تروریست‌های داعش به پاکستان آمدند

 

نخست وزیر پاکستان مدعی شد که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، شماری از اعضای گروه تروریستی داعش با عبور از مرز مشترک دو کشور وارد پاکستان شده‌اند.

به گزارش  تسنیم، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به دادگاه عالی این کشور گفت که شماری از اعضای گروه تروریستی داعش پس از تسلط طالبان بر افغانستان وارد خاک پاکستان شده‌اند.

وی بدون ارائه جزئیات درباره تعداد اعضای وارد شده داعش به پاکستان گفت که این تروریست‌ها در میان 250 هزار نفر از مردم افغانستان از مرز عبور کرده‌اند.

به گزارش «اسپوتنیک»، عمران خان در توضیح درباره اقدامات دولت پاکستان در این باره گفت که با حضور مقامات اطلاعاتی و ارتش یک کمیته هماهنگی برای رسیدگی به این موضوع ایجاد شده است.

در این نشست دادگاه عالی پاکستان نیز با ابراز نارضایتی از مذاکرات صلح دولت این کشور با «تحریک طالبان پاکستان»، خواستار اجرای عدالت درباره حملات صورت گرفته توسط این گروه شد و خطاب به عمران خان گفت: آیا قرار است بار دیگر سند تسلیمی دیگری امضا کنیم؟

مذاکرات اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور طالبان در خاک افغانستان صورت گرفت و در نتیجه این مذاکرات و پس از آزادی شماری از اعضای تحریک طالبان، آتش‌بس یک ماهه بین دو طرف برقرار شده است.

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *