شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

فراخوان گروههای فلسطینی برای حضور در مسجدالاقصی/ هشدار به تل آویو

فراخوان گروههای فلسطینی برای حضور در مسجدالاقصی/ هشدار به تل آویو

 گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای هتک حرمت مسجد الاقصی توسط وزیر تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی را محکوم و نسبت به پیامدهای آن به این رژیم هشدار دادند و خواهان حضور گسترده فلسطینی ها در این مسجد برای مقابله با نقشه اشغالگران شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای در این باره تاکید کردند: یورش ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو) به مسجد الاقصی خطرناک و تحریک کننده احساسات ملت ما و ملت‌های عربی و اسلامی بوده و زمینه ساز شکل‌گیری جنگ مذهبی در منطقه است.

گروه‌های مقاومت افزودند: رژیم اشغالگر مسئولیت کامل پیامدهای اصرار بر تجاوز به ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آنها را بر عهده دارد.

در این بیانیه آمده است: ما از ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی می‌خواهیم به مسجد الاقصی رفته و برای ناکام گذاشتن طرح‌ها و نقشه‌های تلمودی صهیونیست‌ها در این مکان مقدس تحصن کنند. همچنین از ملت فلسطین و مقاومت در کرانه باختری اشغالی می‌خواهیم در راستای دفاع از مسجد الاقصی درگیری و رویارویی با اشغالگران را تشدید کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم یورش افراط‌گرایان صهیونیست به مسجد الاقصی را با جدیت زیر نظر داریم و نقش خود را در دفاع از آن رها نمی‌کنیم. رژیم اشغالگر در تغییر واقعیت‌های میدانی موفق نخواهد بود و قدس عربی و اسلامی و کانون درگیری با رژیم اشغالگر باقی خواهد ماند.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین از تشکیلات خودگردان خواستند که به هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد و در مسیر اقدامات مقاومت در کرانه باختری برای حفاظت از ملت فلسطین مانع‌تراشی نکند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از رهبران، علما و امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که به مسئولیت خود در قبال مسجد الاقصی عمل کرده و از ملت ما حمایت کنند. ما همچنین خواستار توقف همه اشکال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر هستیم؛ زیرا این اقدام چراغ سبزی برای ادامه تجاوز به مردم ما و مقدسات آنها است.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رزیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

جنبش حماس نیز در پیام خود به طرف‌های میانجی مصری و سازمان ملل متحد اعلام کرده است: اقدام بن گویر، انفجار خشم فلسطین در پی خواهد داشت.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود که سازمان ملل متحد و مصر در پیامی به دولت بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که در صورت تعرض بن گویر به مسجد الاقصی، با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و هیج قدرتی نمی تواند مانع از واکنش حماس شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *