پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

متقیان: از والیبال نشسته به پاراوالیبال رسیدم/ در قرنطینه بیشتر کتاب می خوانم

متقیان: از والیبال نشسته به پاراوالیبال رسیدم/ در قرنطینه بیشتر کتاب می خوانم

بانوی ملی‌پوش پارادوومیدانی کا پارالمپیکی ایران گفت: حضور در قرنطینه ابتدا برایم سخت بود چرا که برنامه‌ریزی تمریناتم تغییر کرد اما با مطالعه زندگی‌نامه قهرمانان، انگیزه‌ام بیشتر شد.

 هاشمیه متقیان متولد اول خرداد سال 1365 در شهر اهواز و استان خوزستان است که بر اثر واکسن فلج اطفال از ناحیه پا دچار معلولیت شد. اما این اتفاق محدودیتی برای این بانوی افتخارآفرین کشورمان ایجاد نکرد و او پس از فعالیت در والیبال نشسته بانوان، به رشته پارا دوومیدانی در ماده پرتاب نیزه روی آورد و توانست از مدال‌آوران تیم ملی ایران در مسابقات جهانی و پاراآسیایی باشد. متقیان در آبان ماه سال گذشته با کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان 2019 امارات توانست سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کند.

ملی‌‌پوش پارادوومیدانی کشورمان درباره فعالیت‌های خود در روزهای شیوع بیماری کرونا و قرنطینه بیان کرد: سال گذشته پس از مسابقات جهانی، فشار تمریناتم را بیشتر کردم چرا که قرار بود پارالمپیک توکیو شهریور امسال برگزار شود اما شیوع کووید 19 باعث به تعویق افتادن این رویداد بزرگ و نیز تعطیلی اردوها شد.

وی ادامه داد: در ابتدا برایم سخت بود چرا که برنامه‌ریزی تمریناتم تغییر کرد اما با مطالعه زندگی‌نامه قهرمانان، انگیزه‌ام بیشتر شد و تصمیم گرفتم از این فرصت بهترین استفاده را ببرم و با افزایش آمادگی جسمانی‌ام و یادگیری تکنیک‌های بیشتر زیر نظر مربی و انجمن و تمرین در خانه، در مسابقات آینده نتایجی را بدست آورم که رنکینگ نخست جهان از آن من شود.

متقیان افزود: از دیگر ورزشکاران می‌خواهم با انجام تمرینات خود، از این زمان به نحو احسن استفاده کنند تا برای حضور در رقابت‌ها آماده باشند.

دارنده مدال نقره جهانی عنوان کرد: در این روزها، با ماندن در خانه فرصتی فراهم شد تا به کارهایی که علاقه داشتم بپردازم و کیک پختن را یاد بگیرم و در کنار خانواده زمان بیشتری را سپری کنم.

متقیان بیان کرد: ابتدا از والیبال نشسته ورزش را شروع کردم، اما بعد از دو سال وارد پارادوومیدانی شدم و هر چه زمان جلوتر رفت و دریافت مدال قهرمانی کشور، علاقه‌ام به این رشته را بیشتر کرد، تا جایی که کسب مدال نقره جهانی 2017 لندن به شیرین ترین خاطره ورزشی‌ام تبدیل شد و همچنان از یادآوری آن لحظه حس شادی و غرور می‌کنم.

وی تصریح کرد: در مدت حضورم در تیم ملی، توانستم مدال‌های خوش‌رنگی در رقابت‌های جهانی و پاراآسیایی برای کشورم کسب کنم و اکنون آرزویم کسب مدال طلا پارالمپیک توکیو است که امیدوارم این به تعویق افتادن زمان برگزاری مسابقات، موقعیتی باشد تا به این هدفم، رنگ واقعیت ببخشم.

متقیان عنوان کرد: از مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و انجمن برای حمایت‌هایی که از ما داشتند، تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم در تمام رقابت‌ها شاهد درخشیدن ملی‌پوشان کشورمان باشیم.

منبع : فارس و به نقل از وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *