پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

مربی تیم ملی: منتظر تحول در بسکتبال زنان ایران باشید

مربی تیم ملی: منتظر تحول در بسکتبال زنان ایران باشید

مربی تیم ملی بسکتبال زنان گفت: حضور مربی یونانی فرصتی برای پیشرفت در رده پایه است و از این پس شاهد تحول بزرگی نه تنها در تیم مهرام بلکه در تیم ملی بسکتبال زنان ایران باشید.

«نیکا بیک‌لیگ‌لی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هدف اصلی باشگاه مهرام ترقی در بسکتبال زنان است. جوانان را از شهرستان‌های دورتر آوردیم و در کنار آن با مشورت کادر باشگاه تصمیم گرفتیم تا یک مربی یونانی را به تیم اضافه و آکادمی‌های مهرام را در سنین مختلف راه‌اندازی کنیم. مهرام تیم حرفه‌ای و بزرگی است و در رده‌های پایه می‌توان کار اساسی انجام داد.

وی افزود: کاترینا به عنوان مربی یونانی در لیگ برتر ترکیه به مدت پنج سال حضور داشت و همواره تیم‌های وی مقام‌های اول و دوم را کسب  کرده‌اند. او رزومه خوبی دارد و پیوستن وی به کادر مهرام اولین حرکت خوبی بود که برای زنان بسکتبال ایران انجام شده است. در این چند روز خیلی چیزها را از این مربی یاد گرفتم و امیدوارم به تیم ملی کشورم کمک بزرگی کنم. خیلی باید هزینه شود تا چنین نیرویی به ایران بیاید و بتواند دانش خود را به همه بیاموزد. مهرام  فرصت خوبی برای ما ایجاد کرد و خوش اقبال بودیم که این مربی به دلیل تعطیلی لیگ ترکیه پیشنهاد مربیگری مهرام را پذیرفت.

سرمربی تیم بسکتبال زنان مهرام یادآور شد: باید این موفقیت را غنیمت بشماریم و از حمایت‌های باشگاه مهرام سپاسگزارم زیرا اتفاق خیلی بزرگی است. شاید الان متوجه آن نشویم اما در چند سال آینده می‌فهمیم که چقدر پایه بسکتبال ما متفاوت شده است. جوانان و بزرگسالان و خودم به عنوان مربی تیم ملی می‌توانیم از علم روز بسکتبال با این فرصت ایجاد شده بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه دو یا سه بازیکن خارجی هم به تیم مهرام اضافه می‌شود، گفت: همینطور که مربی حرفه‌ای به کادر تیم اضافه شده به احتمال زیاد بازیکنان یونانی و ترکیه‌ای نیز به مهرام می‌پیوندند.

بیک‌لیگ‌لی درخصوص شکست برابر نارسینا خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل دچار این مشکل بودیم و شادی عبدالوند ۱۰ روز مانده به مسابقات لیگ برتر از ناحیه مچ پا آسیب بسیار شدیدی دید. وی از ۵ بازی تنها در یک بازی حضور داشت و پست یک، یکی از حیاتی‌ترین پست‌ها در بسکتبال به شمار می‌رود. آسیب او مقداری شاکله تیم را نابسامان کرده بود البته اکنون وی در حال تمرین و مقداری بهبود یافته است.

وی ادامه داد: مقابل نارسینا ۱۵ بر صفر در دقیقه هفتم بازی جلو بودیم و متاسفانه در این بازی هم عبدالوند حضور نداشت و علاوه بر آن یکی از بازیکنان دیگر از ناحیه مچ پا در این بازی دچار مشکل شد. حتی نگین رسولی‌پور نیز از زیر سروم بیرون آمد تا بازی کند. به همین دلیل مهره‌های اصلی را در تیم نداشتیم. وقتی بازیکنان اصلی در مهرام نباشند ترکیب تیم زیر ۲۰ سال خواهد شد و تیم به چالش کشیده می‌شود. مطمینم در دور برگشت با تمام قوا بازی می‌کنیم و مهره‌های اصلی ما برمی گردند و با این اتفاقات خوب نیروهای جوان را با کمک کاترینا مربی یونانی تقویت می‌کنیم.

مربی تیم ملی بسکتبال زنان گفت: از این پس شاهد تحول بزرگی نه تنها در مهرام بلکه در تیم ملی خواهیم بود. همانطور که اثرات حضور تیم ملی در این دو سال در بازی‌های جهانی را در لیگ پیشرفته ایران می‌بینیم و الان مهرام در لیگ بسکتبال زنان تیم‌داری کرده و نارسینا نیز با بازیکن خارجی حضور یافته است.  با تشکیل آکادمی مهرام، جوانان خوبی را در بسکتبال تربیت می‌کنیم. منتظر تحول در بسکتبال زنان ایران باشید.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *