جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

مردی از جنس ورزش برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد

مردی از جنس ورزش برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد

 فهرست ۱۹ وزیر پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری،چهارشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در این فهرست از «سید حمید سجادی» مردی از تبار ورزش به عنوان سکان‌دار وزارت ورزش کشور نام‌ برده شده است.

به گزارش ایرنا، ورزش ایران در چند سال اخیر با فراز و فرودهایی همراه بود که گاه با تصمیم‌های نادرست، تندباد یکی از کلیدی‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت را فرا می‌گرفت. وزارت ورزش که این روزها نیاز به خانه تکانی اساسی دارد، دولت سیزدهم را برآن داشت تا نگاه ویژه‌تری به این وزارتخانه داشته باشد.

امروز با اعلام فهرست پیشنهادی دولت سیزدهم و معرفی سید حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، به خبرهای غیر رسمی در مورد سایر گزینه‌ها نظیر کیومرث هاشمی رییس سابق کمیته ملی المپیک و علیرضا فارسی مدیر دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی پایان داده شد.

وی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی در رشته تربیت بدنی است.

معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیأت رئیسه و هیأت‌های مختلف فدراسیون دو و میدانی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو از جمله مهمترین مسوولیت‌های اجرایی و مدیریتی وی در حوزه ورزش است.

سجادی که خود از قهرمانان ملی، المپین و مدال آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دو و میدانی است، همچنین دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین المللی را در زمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده است.

سجادی ۵۲ ساله موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تمامی رشته‌های دو (نیمه‌استقامت و استقامت) ایران را در اختیار داشت و این در حالی است که رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده‌ است.

رشته تخصصی سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ ماندگی خود را جبران کند.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. سجادی در اواخر خردادماه ۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری دولت دهم به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *