سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

معترضان، سخنرانی تراس را به هم زدند

معترضان، سخنرانی تراس را به هم زدند

فعالان محیط زیست، سخنرانی نخست وزیر انگلیس را برهم زده و او را به نقض وعده‌های انتخاباتی خود متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در حالی که لیز تراس، نخست وزیر انگلیس در حال توضیح دلایل خود برای اعمال سیاست‌های اقتصادی جنجالی اخیرش بود، فعالان زیست‌محیطی انگلیس در مقابل سالن کنفرانس حزب محافظه‌کار در بیرمنگام دست به اعتراض زدند.

ربکا نیوسام و ایمی مک‌کارتی، مدیر بخش روابط عمومی و مدیر سیاستگذاری سازمان «صلح سبز» انگلیس در مقابل سالن کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار در بیرمنگام، پلاکاردی با مضمون «چه کسی به این رأی داد؟» را در دست داشتند. اعضای حاضر در کنفرانس نیز با «هو» کردن تراس، برای دقایقی نظم نشست را برهم زدند.

این اعتراضات یادآور سخنرانی ترزا می، نخست وزیر اسبق انگلیس در سال ۲۰۱۷ بود؛ سخنرانی که با ورود یک معترض مختل شد.

در بیانیه‌ای که صلح سبز لحظاتی پس از این اتفاق منتشر کرد، دست کم به هفت حوزه شامل حفاظت محیط زیست، اقدامات اقلیمی، حقوق کارگران و مبارزه با تبعیض اشاره شده که سیاست‌های کابینه تراس درباره آنها، با شعارهای انتخاباتی حزب محافظه‌کار در سال ۲۰۱۹ تعارض دارد.

پس از آنکه نیروهای امنیتی معترضان را به بیرون ساختمان هدایت کردند، لیز تراس آنها را مخالفان رشد اقتصادی انگلیس توصیف کرد.

اعتراضات علیه تراس در حالی رخ داده که بر اساس یافته‌های نظرسنجی اخیر پایگاه افکارسنجی «یوگاو»، ۵۱ درصد از انگلیسی‌ها خواستار استعفای وی هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *