شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

مقانلو: برای کسب سکوی جهانی تلاش می‌کنیم/ برای انتخاب تیم وسواس به خرج دادم

مقانلو: برای کسب سکوی جهانی تلاش می‌کنیم/ برای انتخاب تیم وسواس به خرج دادم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: همه تیم‌ها در مسابقات جهانی برای کسب سکو تلاش می‌کنند و ما نیز مانند همه تیم‌ها به دنبال این مهم هستیم.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص مشخص شدن ترکیب تیم ملی تکواندو بعد از مرحله دوم انتخابی تیم ملی اظهار داشت: بالاخره مراحل انتخابی مسابقات جهانی انجام شد. میانگین تیم انتخاب شده بسیار پایین آمده است و اکثر بازیکنان تیم ما جوان و سه بازیکن نیز از تیم نوجوانان انتخاب شدند. یک مقدار وسواس به خرج دادیم تا بهترین‌ها را انتخاب کنیم و در این دو مرحله انتخابی نیز بچه‌ها خود را اثبات کردند.

وی تصریح کرد: نه تنها تیمی که به مسابقات جهانی می‌رود، بلکه تیم حاضر در اردو تیم خوب و با انگیزه‌ای است. بچه‌ها می‌دانند کجا می‌روند و هدفمند هستند و امیدوارم در این مسیر خیلی سریع به اهداف مدنظر که کسب سهمیه المپیک پاریس است، برسیم. موضوعی که قابل دسترس است و بچه‌ها نیز این را متوجه شدند و حالا در هر اعزام چند نفر می‌روند و چند نفر نیز می‌مانند و مهم این است تیم مدعی باشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اظهار نظر رئیس فدراسیون تکواندو که از ابتدا قرار بود دو مرحله انتخابی برگزار شود، گفت: ساعی کاملاً درست می‌گوید. در انتخابی دوم ابتدا نفرات بازنده مرحله نخست با هم مبارزه کردند و در ادامه با نفر برنده به رقابت پرداختند تا حقی از کسی ضایع نشود. مهم نیست کی اعزام می‌شود و مهم این است بهترین نفر اعزام شود. اگر وسواس به خرج می‌دهیم برای این است که تیمی را انتخاب کردیم که حداقل پاک برود و این اتفاق افتاد.

مقانلو با اشاره به اینکه در هر شرایطی حرف و حدیث وجود خواهد داشت، تاکید کرد: هر کاری بکنیم حرف و حدیث است، اما مهم این است که خودمان پیش وجدان‌مان راضی باشیم. اگر این انتخابی در دو مرحله برگزار شد به خاطر وسواس ما بود و باید به نسل جوان و تجربه گذشته‌گان اعتماد کرد. تجربه و توانمندی نیروی جوان خیلی می‌تواند به تکواندو ایران کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج مسابقات جهانی را با توجه به جوانی تیم چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: یک مقدار باید در مسیری که می‌رویم صبور باشیم.  سال 2023 سال متفاوتی برای تکواندو ایران خواهد بود. زمانی که تیم را تحویل گرفتیم عملاً زانوی آرمین هادی‌پور مشکل داشت و امیرمحمد بخشی در وزن 68- کیلوگرم ثبت شده بود که امکان شرکت در گرندپری را نداشت. سجاد مردانی و سروش احمدی نیز بودند که احمدی رفت، اما در حال حاضر با تغییر وزن و نسل جوانی که اضافه شده است دست‌مان پر است.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که ما کردیم این بود که اجازه ندادیم نوجوانان ما هرز بروند. سالیان گذشته ما نوجوانانی داشتیم که قهرمان جهان، آسیا و المپیک نوجوانان بودند، اما در حال حاضر اثری از آنها نیست. این نفرات را این دوره جذب و سعی کردیم روی آنها کار کنیم. ریسک بزرگی است، اما می‌پذیریم تا نسل آینده تکواندو ایران تامین شود.

مقانلو تصریح کرد: سه بازیکن از ترکیب 8 نفره ما از تیم جوانان هستند که متین رضایی در اردوهای خود ما بود و به خاطر شرایط سنی کم نتوانست در قهرمانی آسیا بزرگسالان شرکت کند و به جای آن به مدال طلای قهرمانی جهان و آسیا نوجوانان رسید. چشم انداز  خوبی داریم و سال 2023 متفاوت خواهد بود و در هر وزن المپیکی چهار بازیکن خواهیم داشت.

وی در خصوص حضور روی سکوی جهانی عنوان کرد: با تیمی که داریم سعی خود را می‌کنیم، اما همه تیم‌ها برای این مهم تلاش می‌کنند. یک مقدار باید واقع بین باشیم و حوصله به خرج بدهیم و ببینیم خروجی کار چه خواهد شد. در حال حاضر که نگاه می‌کنم عملکرد تیم خوب بوده است و نیروی جوانی را خوب سازماندهی کردیم. همه تیم‌ها نیز برای سکوی جهانی می‌آیند و ما نیز مانند همه تیم‌ها هستیم و امیدوارم که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. دیگر هیچ تیمی در تکواندو زنگ تفریح نیست و تکواندو متعلق به هیچ کشوری نیست و هر تیم متمرکزتر و هوشمندانه‌تر باشد و با سازماندهی و برنامه بهتری داشته باشد می‌تواند موفق شود.

مقانلو در پاسخ به این سوال که امیرمحمد بخشی تنها در مرحله نخست و در یک بازی انتخابی مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: مطمئن باشید سال 2023 رنکینگ امیرمحمد بخشی در وزن 80- کیلوگرم خیلی بالا خواهد آمد و یکی از نفرات مدعی ما خواهد بود. بخشی را آزاد نگذاشتیم و به لبنان اعزام و به تورنمنت پاکستان و مسابقات ارتش‌های جهانی نیز اعزام خواهد شد و این بازیکن در حال جارو کردن امتیازات است تا سال 2023 سال طوفانی به عنوان مدعی وزن 80 داشته باشد.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: از طرفی ما دو دوره مسابقات جهانی داریم و شش ماه بعد از مسابقات جهانی مکزیک، مسابقات جهانی آذربایجان را خواهیم داشت. بعد از جهانی عزیزانی که رنکینگ داشته باشند وارد اردو خواهند شد و کسانی که رنکینگ نداشته باشد از بیرون می‌آیند. همیشه گفتیم برای مسابقات جهانی و آسیایی و بازی‌های آسیایی مسابقات انتخابی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *