جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

منابع محلی سوریه: آمریکا داعشی‌های زندانی را به اوکراین می‌فرستد

منابع محلی سوریه: آمریکا داعشی‌های زندانی را به اوکراین می‌فرستد

منابع محلی سوریه اعلام کردند که آمریکا زندانیان داعشی در شمال شرق این کشور را به جنگ در اوکراین اعزام می‌کند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی در استان حسکه سوریه اعلام کردند، ارتش آمریکا شمار زیادی از تروریست‌های وابسته به خود در سوریه را به جبهه ‌های جنگ با ارتش سوریه در منطقه البادیه این کشور و همچنین اوکراین اعزام کرده است تا با ارتش روسیه بجنگند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای کُرد (قسد) ده‌ها زندانی داعشی را از زندان‌های الحسکه خارج کردند.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای آمریکایی گروه‌های بزرگی از زندانیان داعش را از سه زندان در استان الحسکه به زندان «الثانویه الصناعیه» در جنوب این شهر که پیش تر هدف حمله داعش قرار گرفته بود، منتقل کردند.

پیش تر نیز منابع خبری از جا به جایی زندانیان داعشی توسط نیروهای آمریکایی در جنوب حسکه و شمال دیر الزور سوریه خبر داده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان قسد، زندانیان داعشی را به زندان‌های الصناعیه و المرکزی در غویران و المالکیه در الحسکه منتقل کردند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی پیش از این نیز صدها نفر از سرکردگان گروه تروریستی «داعش» را که اکثر آنها از ملیت‌های عرب، بلژیکی و هلندی هستند از زندان الصناعه الحسکه به صحرای دیرالزور در شرق سوریه منتقل کرده بودند.

به نوشته رسانه‌های سوریه ماه گذشته پس از وقوع دو انفجار در مقابل درهای زندان دوم «الصناعه» که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی) موسوم به «قسد» قرار دارد تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش از این زندان فرار کردند.

به نوشته این رسانه‌ها این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که بر مناطق پرجمعیت الحکسه سیطره یافته بود (در مارس ۲۰۱۹)، است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *