چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

مهلت پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس به پایان رسید

مهلت پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس به پایان رسید

 

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه پذیره نویسی استقلال و پرسپولیس به پایان رسید، گفت: حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

به گزارش  مهر، میثم فدایی شنبه ۲۸ اسفند در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در باشگاه استقلال، افراد حقوقی ۲۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد سهام و سهامداران حقیقی ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

وی ادامه داد: در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد و افراد حقیقی ۸۹ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

فدایی در پاسخ به این پرسش که نماد سرخ آبی‌ها چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟ گفت: پس از این مرحله تسویه و پایاپای وجوه انجام می‌شود و پول به حساب باشگاه‌هایی که مسدود است واریز و نامه‌ای از بانک به سازمان بورس ارائه می‌شود و سازمان بورس مجوز ثبت افزایش سرمایه را به اداره ثبت شرکت‌ها می‌دهد و بعد از ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها به شرکت سپرده گذاری مرکزی عودت و سهام به افرادی که خریداری کردند تخصیص داده می‌شود.

مدیرعامل فرابورس گفت: مهم تعداد سهام خریداری شده بود که سقف شرکت در افزایش سرمایه برای افراد حقوقی به صورت مستقیم و برای افراد حقیقی در قالب سبدهای سرمایه گذاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود و این باعث شد سهام به فروش برسد و افزایش سرمایه تکمیل شود.

به گفته فدایی حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند و برای متعهد پذیره نویسی سهامی باقی نمانده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *