پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

موافقت ترکیه با ملاقات نماینده اسرائیلی با زوج متهم به جاسوسی/ اشاره لاپید به پیگیری موضوع

موافقت ترکیه با ملاقات نماینده اسرائیلی با زوج متهم به جاسوسی/ اشاره لاپید به پیگیری موضوع

آنکارا با ملاقات یک نماینده اسرائیلی با زوج متهم به جاسوسی در ترکیه موافقت کرده است. لاپید هم می‌گوید، تلاش برای آزادی زوج اسرائیلی در ترکیه در بالاترین سطح در جریان است.

به گزارش ایسنا، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تلاش‌ها برای آزادی زوج اسرائیلی که به اتهام جاسوسی در ترکیه در حین عکسبرداری از اقامتگاه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بازداشت شدند، «در بالاترین سطح پیش می‌رود».

لاپید افزود: ما به صورت شبانه روزی و در بالاترین سطوح به موضوع زوج اسرائیلی در ترکیه می‌پردازیم و هر چه رسانه‌ها در این مورد صحبت می‌کنند، فقط باعث ضربه زدن به موضوع آزادی این زوج می‌شوند.

از سوی دیگر، دولت ترکیه امروز با ملاقات یک نماینده اسرائیلی با این زوج زندانی موافقت کرد. سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا و سرکنسولگری آن در استانبول در حال ترتیب ملاقات این زوج بازداشت شده و نماینده اسرائیلی هستند.

امروز دوشنبه همچنین وزارت خارجه سرائیل اعلام کرد که ترکیه به نمایندگان خود اجازه داده است تا با گردشگران اسرائیلی بازداشت شده در استانبول پس از عکاسی از خانه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ظن جاسوسی دیدار داشته باشند.

وزارتخانه یاد شده تأکید کرد که این موافقت «پس از فعالیت‌های دیپلماتیک شدید در روزهای اخیر» صورت گرفته و سفارت اسرائیل در آنکارا و کنسولگری اسرائیل در استانبول در حال هماهنگی تاریخ این دیدار هستند.

یکشنبه، اداره مبارزه با “تروریسم” اسرائیل با صدور بیانیه‌ای به اسرائیلی‌ها توصیه کرد تا از سفر به ترکیه خودداری کنند و از شهرک‌نشینان مقیم ترکیه خواست تا «هرچه سریعتر» این کشور را ترک کنند.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیروز در سخنانی موضوع دستگیری این زوج را «وضعیت پیچیده» توصیف کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *