جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

نماینده ایران در نشست شورای حکام : ایران و آژانس باید برای بازکردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند

نماینده ایران در نشست شورای حکام : ایران و آژانس باید برای بازکردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند

سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی تهران را خطاب به نمایندگان دولت‌های عضو مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی ایران، با تأکید بر این که ایران به عنوان یک عضو مسئولیت‌پذیر ان‌پی‌تی به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد، افزود: گزارش مدیر کل، منعکس‌کننده پیشرفت‌های انجام‌شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که قبلاً به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.

او اضافه کرد: ما خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌آزمایی انجام‌شده در مورد مکان دو، آژانس را قادر کرد تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقیمانده پادمانی نیست.

غائبی با اشاره به این که بیانیه مشترک ایران و آژانس در پنجم مارس ۲۰۲۲ نشان‌دهنده احترام ایران به رویه‌ها، آئین‌نامه‌ها و کار حرفه‌ای آژانس و همچنین عزم ایران برای همکاری با آژانس است و در این مسیر آژانس باید اصول غیر سیاسی بودن، حرفه‌ای‌بودن، بی‌طرفی و استقلال خود را رعایت کند، افزود: به محض این که مذاکرات برای ازسرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای بازکردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند و چنین شرایطی بر نیاز به رسیدگی سریع برای خاتمه‌دادن به مسائل پادمانی باقی‌مانده و هموارکردن راه برای اجرای مجدد برجام تاکید می‌کند.

او تأکید کرد: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیر کل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه‌یافتن طرح این موضوعات در دستور کار شورای حکام انجام دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *