پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

نماینده لبنانی: اروپایی‌ها برای خوشایند اسرائیل، گناهانتان را با خون‌ عرب‌ها نشویید

نماینده لبنانی: اروپایی‌ها برای خوشایند اسرائیل، گناهانتان را با خون‌ عرب‌ها نشویید

نماینده پارلمان لبنان در واکنش به سرکوب تظاهرات‌های اعلام همبستگی با فلسطین در برخی کشورهای اروپایی خطاب به این دولت‌ها گفت که این قابل قبول نیست که بخواهند برای خوشایند صهیونیست‌ها، گناهان خود را با خون عرب‌ها بشویند.

به گزارش فارس، «جمیل السید» نماینده پارلمان لبنان از اقدام برخی دولت‌های اروپایی در جلوگیری از برگزاری تظاهرات و تجمع برای اعلام همبستگی با فلسطین انتقاد کرد.

وی طی پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «برخی دولت‌های اروپایی مانع برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین شدند و برخی از آنها حتی از اسرائیل حمایت کردند و پرچم آن را بر فراز ساختمانهای دولتی برافراشتند!».

به نوشته پایگاه خبری «النشره»، السید افزود: «این امر نمایانگر کمبود این دولت‌ها است. دولت‌هایی که یهودیان را در دوره نازی‌ها، تنها گذاشتند. زمانی که عرب‌ها به آنها پناه می‌دادند. یهودی‌ستیزی ساخته اروپاست و این قابل قبول نیست که شما برای خوشایند اسرائیل، گناهانتان را با خون‌ عرب‌ها بشویید.»

در سایه تشدید حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری، علاوه بر کشورهای عربی و اسلامی، شهروندان آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی نیز برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و نیروهای مقاومت، به خیابان‌ها آمده‌اند و در حال برگزاری تظاهرات هستند.

 هزاران شهروند آمریکایی چهارشنبه پیش مقابل ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا در شهر واشنگتن تجمع کرده و حمایت دولت از مردم فلسطین را خواستار شدند.

در این تجمع بزرگ، گروه‌های مختلفی از مسلمانان تا گروه‌های یهودی ارتدوکس حضور داشتند و «رشیده طلیب» عضو فلسطینی‌الأصل مجلس نمایندگان آمریکا نیز به سخنرانی پرداخت.

علاوه بر واشنگتن، شهر نیویورک نیز صحنه حضور گسترده شهروندان در حمایت از فلسطینی‌ها بود اما این تجمع بزرگ به درگیری با هواداران رژیم صهیونیستی و دخالت پلیس انجامید.

در شهر لندن نیز صدها نفر از حامیان مردم ستم‌دیده فلسطین با تجمع در خیابان «داونینگ» محل اقامت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، به سیاست‌های رژیم صهیونیستی و حکم دادگاه این رژیم در بیرون کردن فلسطینیان از منطقه «شیخ جراح» اعتراض کردند.

در این میان برخی دولت‌های اروپایی مانع برگزاری تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین شدند و هرگونه اقدام برای این اعلام همبستگی را سرکوب کردند.  پلیس «کپنهاگ» پایتخت دانمارک، روز جمعه گذشته، به جمعیتی که برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین در خیابان‌های این شهر و مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حضور یافته بودند، حمله کرد.

تظاهرات‌کنندگان بعد از طی مسافتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ جمع شدند که در آنجا پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از باتوم تلاش کرد آن‌ها را متفرق کند. طبق اعلام تلویزیون دولتی دانمارک، حدود ۴۰۰۰ نفر در تظاهرات در همبستگی با مردم فلسطین شرکت کرد

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *