سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

هشدار پاپ در مورد «فاجعه هسته ای» در اوکراین

هشدار پاپ در مورد «فاجعه هسته ای» در اوکراین

* امیدوارم گام های مشخصی برای پایان دادن به جنگ و جلوگیری از خطر فاجعه هسته ای در زاپوریژیا برداشته شود ، رهبر کاتولیک های جهان تجار اسلحه را که از جنگ سود می برند «بزهکارانی که بشریت را نابود می کنند» توصیف کرد.

 پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان همزمان با اتهام زنی مسکو و کی یف به یکدیگر درباره انفجارها در اطراف بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، امروز چهارشنبه درباره خطر «فاجعه هسته ای» در نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» هشدار داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس روز چهارشنبه در جلسه عمومی هفتگی خود گفت: امیدوارم گام های مشخصی برای پایان دادن به جنگ و جلوگیری از خطر فاجعه هسته ای در زاپوریژیا برداشته شود.

رهبر کاتولیک های جهان تجار اسلحه را که از جنگ سود می برند «بزهکارانی که بشریت را نابود می کنند» توصیف کرد.

فرانسیس در سخنانی همزمان با روز استقلال اوکراین از حاکمیت شوروی در سال ۱۹۹۱ و ۶ ماه پس از تهاجم نیروهای روسی به اوکراین، جنگ‌ها را به عنوان «اقدامی جنون آمیز» محکوم کرد و با اشاره به مرگ «دریا دوگینا»، دختر یک ملی‌گرای افراطی برجسته روسی که روز شنبه در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده اش در حوالی مسکو کشته شد، گفت که بی گناهان تاوان جنگ را می پردازند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه گفت اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد در چند روز آینده از نیروگاه تحت کنترل روسیه در اوکراین بازدید می کند.

روسیه و اوکراین بارها یکدیگر را به شلیک گلوله در این نیروگاه متهم کرده اند. این نیروگاه بزرگترین از نوع خود در اروپا است و نیروهای روسی بعد ازحمله به اوکراین در ۲۴ فوریه آن را تحت کنترل گرفتند. سازمان ملل خواستار غیرنظامی کردن منطقه محل استقرار این نیروگاه است.

-به گزارش ایرنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بامداد امروز چهارشنبه گفت: مسکو از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا برای اهداف نظامی استفاده نمی‌کند.

وی افزود نیروهای اوکراینی به بمباران اطراف نیروگاه زاپوریژیا ادامه می‌دهند که این مساله می  تواند پیامدهای فاجعه‌باری به دنیال داشته باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *