شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

همبستگی پاکستانی‌ها با مردم فلسطین و تجلی وحدت علیه رژیم اسرائیل

همبستگی پاکستانی‌ها با مردم فلسطین و تجلی وحدت علیه رژیم اسرائیل

مردم مسلمان پاکستان در دومین روز از بزرگداشت روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین‌، در شهرهای مختلف پس از اقامه نماز جمعه علیه جنایات رژیم صهیونیستی تجمع کرده و یکپارچگی و وحدت در دفاع از آزادی قدس و محکومیت رژیم متجاوز اسرائیل را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، شهرهای مختلف پاکستان روز جمعه و در آستانه روز “نکبت” (سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی و اخراج مردم فلسطین از سرزمین مادری خود) برای دومین بار شاهد گردهمایی حامیان فلسطین و تجمعات ضدصهیونیستی بود و معترضان تداوم حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به نواز غزه و شهادت فلسطینیان بی دفاع را محکوم کردند.

روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر نیز میلیون‌ها نفر از مسلمانان پاکستان پس از اقامه نماز عید، با برگزاری تجمع ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، تهاجم رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کردند.

براساس این گزارش، مسلمانان پاکستانی اعم از شیعه و سنی پس از اقامه نماز جمعه در اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، کویته و پیشاور در حمایت و همبستگی از فلسطین به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن شعار سردادند.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گردهمایی همبستگی با ملت فلسطین با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در باشگاه ملی خبرنگاران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان حملات اسرائیل در نوار غزه و خشونت‌ها علیه فلسطینیان به ویژه بی حرمتی به مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین را محکوم کردند.

آنان واکنش قوی جهان اسلام از جمله کشورهای منطقه علیه اقدام های  تجاوزگرانه رژیم نامشروع صهیونیستی را خواستار شده و گفتند: نهادهای بین المللی باید فراتر از بیانیه و واکنش‌ نرم به مساله فلسطین بپردازند.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان یک روز پیش از عید سعید فطر، اقشار مختلف جامعه کشور را به اعلام همبستگی با ملت فلسطین در روز عید و روز جمعه فراخوانده و از مردم خواستند تا با یادآوری رنج و مشکلات ساکنان غزه و بی حرمتی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، جشن‌های عید فطر را به سادگی تمام برگزار کنند.

سناتور «سراج الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز امروز در تماس تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور، گفت: مسلمانان پاکستان، احزاب سیاسی و مذهبی این کشور در بحث فلسطین و آرمان‌های آزادی قدس شریف متحد هستند و از هرگونه تلاش برای بسیج کردن کشورهای اسلامی و جامعه جهانی برای جلوگیری از تجاوز رژیم صهیونیستی به بیت المقدس قاطعانه حمایت می‌کنند.

حامیان حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان و فعالان سیاسی آن نیز امروز در شهرهای مختلف از جمله کراچی دست به تجمع زده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، حمایت خود را از نبرد فلسطینیان و جبهه مقاومت اعلام کردند.

رهبران شورای ملی همبستگی در پاکستان، ائتلافی متشکل از ۳۰ گروه سیاسی و مذهبی این کشور نیز اعلام کردند که روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت تظاهرات سراسری در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *