پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

والیبال زنان ایران نیازمند توجه مسئولان ( یادداشت نازیلا رفیعی )

والیبال زنان ایران نیازمند توجه مسئولان ( یادداشت نازیلا رفیعی )

” رواپرس ” _ سرویس ورزشی – مربی – داور رسمی فدراسیون والیبال « نازیلا رفیعی »

 

 

 

 

 

 

اولین حضور والیبال زنان در قهرمانی آسیا، سال ۲۰۰۷ در تایلند بود که ایران در رده دوازدهم قرار گرفت. پس از آن ایران برای چهار دوره متوالی، در جایگاه ثابت هشتمی آسیا ایستاد.در این رویداد دو سالانه، ایران در دوره پیشین به رتبه نهمی بسنده کرده بود، اما حالا جزء هشت تیم برتر آسیاست.

ایران  در مرحله گروهی این رقابت‌ها با شکست مقابل کره جنوبی و پیروزی برابر هنگ‌کنگ به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کرد اما در این مرحله مغلوب تایلند و چین تایپه شد و به جمع چهار تیم برتر صعود نکرد. در ادامه تیم ایران با شکست مقابل قزاقستان از دستیابی به جایگاه پنجم یا ششم آسیا بازماند.

بنده معتقدم عدم تمرکز یکی از دلایل اصلی شکست تیم ملی کشورمان در مقابل رقباست . «تمرکز در ورزش والیبال حرف اول را می زند و یک تیم کنار تمرین برای به دست آوردن تاکتیک و آمادگی جسمانی به تمرین برای تمرکز نیاز دارد که متاسفانه تیم ایران با اشتباهات ابتدایی و پی در پی نشان داد از تمرکز خوبی د راین سطح از مسابقات برخوردار نیست.»

شاید عملکرد تیم والیبال زنان قابل دفاع نباشد ولی عوامل زیادی در این شکست ها دخیل هستند. شاید یکی از این دلایل دیده نشدن زنان والیبالیست کشورمان باشد. مسابقات زنان به دلایلی از رسانه ملی پخش نمی شود و این موضوع شاید به نوعی خودباوری را از زنان والیبالیست ایران گرفته باشد.

اعتقاد بنده بر این اصل خارج از عدول است که مسئولان بایستی توجه ویژه خود را از این تیم دریغ ننمایند ؛ امیدواریم بعد از پایان این دوره از مسابقات تصمیمات جدی و اساسی برای تیم والیبال زنان ایران اتخاذ شود تا بتوانیم شاهد پیروزی زنان سروقامت ایرانی در سطح مسابقات آسیایی باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *