جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

واکنش توئیتری معارض اماراتی به خطبه جنجال برانگیز امام جمعه مکه مکرمه

واکنش توئیتری معارض اماراتی به خطبه جنجال برانگیز امام جمعه مکه مکرمه

یک معارض اماراتی به خطبه جنجال برانگیز امام جمعه مکه مکرمه واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، «احمد الشیبه النعیمی» معارض و فعال اماراتی با انتشار یک پست توئیتری به سخنان جنجال برانگیز «عبدالرحمن السدیس» امام جمعه مکه مکرمه واکنش نشان داد.

وی در این پست توئیتری نوشت: خلط مبحث میان احسان و نیکی به غیر مسلمانان مسالمت جو که مقدسات ما را غصب نکرده و مسلمانان را از سرزمین خود بیرون نکرده اند با کسانی که متجاوز محسوب می شوند خیانت به امانت علم است.

 

 

پیش از این، فعالان شبکه‌های اجتماعی با اشاره به سخنان عبدالرحمن السدیس امام جمعه مکه مکرمه از آن به مثابه مقدمه چینی برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو یاد کرده بودند.

السدیس در خطبه خود گفته بود: از جمله هشدارهای سودمند و مفید در مسائل اعتقادی، عدم درک صحیح درباب تولی وتبری و سردرگمی در آن بین باور قلبی و برخورد خوب در روابط فردی و بین المللی است. عدم تولی غیرمسلمان منافاتی با این موضوع ندارد که با وی رفتار حسنه شود و هدف از این امر، دلجویی و الفت و تألیف قلب به منظور تشویق وی به دین اسلام، باشد.

السدیس با یادآوری وقایعی که پیامبر اسلام در تعامل با یهودیان داشت و با آنها مدارا می‌کرد، افزود: پیامبر درگذشت، در حالی که سپرش گرو نزد فرد یهودی ماند و حسن همجواری یک یهودی سبب اسلام آوردنش شد. هنگامی که خط مشی گفتگوی انسان دوستانه فراموش می‌شود، زبان خشونت و به حاشیه راندن و تنفر جایگزین آن می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *