شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

وزیر خارجه فرانسه: جنگ اوکراین با نقض تمام قوانین بشریت به راه افتاده است

وزیر خارجه فرانسه: جنگ اوکراین با نقض تمام قوانین بشریت به راه افتاده است

 وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به جنگ در اوکراین، گفت: این درگیری یک “جنگ کثیف است که با نقض تمام قوانین بشریت به راه افتاده است” ، وی از اعضای گروه ۲۰ خواست که همچون نشست بالی که در سال گذشته برگزار شد، به جنگ روسیه در اوکراین به روشنی پاسخ و احساس مسئولیت‌های مشترک را نشان

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لوموند، کاترین کولونا روز پنجشنبه در نشست گروه ۲۰ (G۲۰) حمله نظامی روسیه به اوکراین را یک جنگ کثیف نامید و آن را محکوم کرد.

وی از اعضای گروه ۲۰ خواست که همچون نشست بالی که در سال گذشته برگزار شد، به جنگ روسیه در اوکراین به روشنی پاسخ و احساس مسئولیت‌های مشترک را نشان دهند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه فرانسه، آنتونی بلینکن رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس آنها برای نخستین بار از ماه جولای در یک اتاق قرار خواهند گرفت.

نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ به میزبانی هند و با حضور مقام های دیپلماتیک ۲۰ کشور جهان با یک دقیقه سکوت به یاد جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه در راشتراپاتی باوان دهلی نو و با محوریت مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، اوضاع جنگ اوکراین، امنیت غذایی و انرژی آغاز شد.

در حالی که هند در کنار کشورهای غربی نگرانی‌های خود را درباره چین ابراز می‌کند، مهمترین خریدار تسلیحات نظامی از روسیه است و واردات نفت از این کشور را افزایش می‌دهد. هند جنگ اوکراین را محکوم نکرده است. با وجود این نارندرا مودی سال گذشته به ولادیمیر پوتین گفت: اکنون زمان جنگ نیست.

ریاست فعلی گروه ۲۰ که به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود به عهده جی شنکر وزیر امور خارجه هند است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *