جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمیاران رضوی از ترویج گفتمان دینی و انقلابی و ارتباط گیری با نسل جوان غفلت نکنند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خادمیاران رضوی از ترویج گفتمان دینی و انقلابی و ارتباط گیری با نسل جوان غفلت نکنند

تولیت آستان قدس رضوی تلاش برای ترویج گفتمان دینی و انقلابی و ارتباط گیری مؤثر با نسل جوان را از عرصه‌های خدمتی خادمیاران رضوی دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش خادمیاران رضوی استان همدان با بیان اینکه پس از انجام واجبات هیچ عملی نزد خداوند متعال به ارزشمندی خدمت به نیازمندان نیست؛ اظهار کرد: خدمت به مردم از چنان جایگاهی نزد خداوند متعال برخوردار است که از منظر اسلام از بالاترین خصلت‌ها شمرده می‎شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات اجتماعی و امدادرسانی خادمیاران رضوی، ابراز کرد: در کنار فعالیت‌های امدادرسانی و معیشتی به اقشار کم برخوردار، نباید از مسائل فرهنگی غفلت کرد؛ نسل جوان امروز نیازمند آشنایی با هویت اسلامی و ملی خویش است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خادمیاران رضوی در کنار فعالیت‌های اجتماعی باید در عرصه ترویج گفتمان دینی و انقلابی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان هنجارها و ارزش‌هاي ملت ایران را هدف قرار داده و جنگی تمام عیار علیه نوجوان و جوان ما آغاز کرده‌اند و در این مسیر از تمام ابزارهای ارتباطی استفاده می‌کنند، برای مواجه و مقابله با چنین هجمه‌ای نیازمند بهره گیری از همین ابزارها، همراه با منطق و استدلال هستیم.
وی ابراز کرد: جوانانی که گرفتار ناهنجاری‌های اجتماعی شدند فرزندان اسلام هستند و ما نمی‌توانیم در برابر آن‌ها بی اعتنا باشیم؛ ما در برابر این جوانان وظیفه داریم؛ لذا کانون‌های خادمیاری باید از ظرفیت مقدس نام امام رضا(ع) استفاده و با احترام، گوش شنوا، زبان و ادبیات مناسب با نسل جوان ارتباط بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: باید به نسل جوان میدان داد و توجه کرد تا احساس کنند جریان دینی، متدینی و انقلابی آنها را می‌بیند و حرفهایشان را گوش می‌دهد و پای سخنانشان می‌نشیند و این نیز خود خادمیاری حضرت رضا(ع) است.
وی همچنین بر اهمیت مطالعه تأکید و تصریح کرد: مطالعه و تشویق به مطالعه از دیگر مسائل مهم است، مطالعه کتاب های زندگی نامه و خاطرات شهدا و کتبی که به تاریخ استعماری غرب می‌پردازد می‌تواند بسیار اثرگذار بوده و جنبه تربیتی بالایی دارند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جریان انقلابی و حزب اللهی باید جزو پر مطالعه ترین اقشار جامعه باشد، گفت: به همه به ویژه جوانان توصیه می‌کنم مجموعه کتاب‎های سرگذشت استعمار را بخوانند، این کتاب با قلمی بسیار زیبا و پرکشش حقایقی از تاریخ استعماری غرب را به تصویر می‌کشد و می‌تواند نگاهی واقع بینانه به نسل جوان بدهد تا مرعوب غرب نباشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *