پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

ونزوئلا خواستار تحریم دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی شد

ونزوئلا خواستار تحریم دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی شد

«خورخه آرئازا» وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن متهم کردن «لوییس آلماگرو» دبیر کل سازمان کشورهای آمریکا در پشت پرده بودن کودتا در بولیوی ، خواستار تحریم وی شد .

 آرئازا با نوشتن پیامی در حساب توییتر خود اشاره داشت که آلماگرو باید به دلیل اعمال خود علیه دموکراسی پاسخگو باشد .

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اروپاپرس ، وزیر ونزوئلایی با این کلمات از بیانیه اتحادیه بولیواری برای کشورهای آمریکا موسوم به “آلبا” که در آن ، اقدامات مداخله جویانه انجام شده از سوی آلماگرو در بولیوی را به شدت محکوم کرده بودند ، حمایت کرد .

این بیانیه ، با اشاره به مداخله آلماگرو ، در مقابل جامعه بین المللی شکایت کرده که چنین اقداماتی فقط سناریو های رودررویی و بی‌ ثباتی روند های دموکراتیک که ملت بولیوی آزادانه انتخاب کردند دنبال کنند را ارتقا می‌ بخشد .

سایر کشورهای آمریکای لاتین نظیر مکزیک نیز قبلا در مورد موضع آلماگرو اظهار نظر کردند . مکزیک در این رابطه از ایجاد یک سابقه خطرناک هشدار داده و از وی خواست که از مواضعی که به دنبال مداخله در امور داخلی‌ بولیوی است خودداری کند .

در روزهای اخیر ، مقامات بولیوی چندین مقام ارشد دولت قبلی‌ از جمله «جنینه آنیس» رئیس جمهوری پیشین بولیوی را به دلیل کودتا و به دلیل مسئولیت آنها در خشونت های بعد از انتخابات سال ۲۰۱۹ ، که در آن مخالفان و بخشی از نیروهای مسلح ، «اوو مورالس» رئیس جمهوری سابق را به تقلب متهم کرده و وی را برای ترک قدرت مورد فشار قرار دادند ، را به زندان انداختند .

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *