جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

پاشینیان: آماده کناره گیری با تصمیم مردم هستم

پاشینیان: آماده کناره گیری با تصمیم مردم هستم

نخست وزیر ارمنستان گفت، آماده است تا با خواسته مردم کناره گیری کند.نخست وزیر ارمنستان از نیروهای سیاسی این کشور همچنین دعوت کرد تا در یک رایزنی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال ۲۰۲۱ شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در صفحه فیسبوکش نوشت: من آماده‌ام تا از سمت نخست وزیری بر اساس تصمیم مردم کشورم کناره گیری کنم. من همچنین آماده هستم که در صورت دریافت تأیید صلاحیت مردمی، ارمنستان را در این شرایط دشوار باز هم اداره کنم.

نخست وزیر ارمنستان از نیروهای سیاسی این کشور همچنین دعوت کرد تا در یک رایزنی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال ۲۰۲۱ شرکت کنند.

وی ادامه داد: حرکت اپوزیسیون کشور برای برکناری‌ من از سوی مردم مورد حمایت نیست و اپوزیسیون آزاد است که به فعالیتش ادامه دهد چون دولت برای حفظ قدرت از زور استفاده نمی‌کند. من به صندلی نخست وزیری نچسبیده‌ام اما نمی‌توانم به این سمتی که به واسطه مردم به من داده شده، بی‌اعتنا باشم و با غفلت با آن رفتار کنم.

پاشینیان این مساله را مطرح کرده که آماده گفتگو درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است اما درخواست اپوزیسیون را برای کناره گیری به دلیل نحوه رسیدگی‌اش به درگیری‌های قره‌باغ با جمهوری آذربایجان رد کرده است.

اپوزیسیون ارمنستان چندین هفته است که دست به راهپیمایی‌ها علیه پاشینیان می‌زنند و خواستار برکناری وی بابت توافق صلح ۱۰ نوامبر با دولت باکو هستند که بر اساس آن، دولت جمهوری آذربایجان کنترل بخش‌های بزرگی از قره باغ و نواحی اطرافش را به دست آورده است.

نخست وزیر ارمنستان از این توافق حمایت کرده گرچه آن را “دردآور” دانسته است.

حامیان اپوزیسیون ارمنستان روز جمعه بار دیگر خیابان‌های ایروان را مسدود کرده و با پلیس درگیر شدند.

در جریان درگیری‌های روز جمعه پلیس ۳۴ تن را دستگیر کرد که علیه پاشینیان دست به اعتراض زده بودند.

گروه اپوزیسیون موسوم به “جنبش نجات میهن” در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات رسانه‌ها از سوی پلیس، ۲۸ تن به پاسگاه‌های پلیس برده شدند اما ما متوجه شدیم که این تعداد ۳۴ تن هستند.

اپوزیسیون از “وازگن مانوکیان”، نخست وزیر سابق حمایت کرده و خواستار روی کار آمدن وی بجای پاشینیان هستند.

اپوزیسیون ارمنستان، نخست وزیر را مقصر مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این کشور می‌داند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *