شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

پاکستانی‌ها خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین شدند

پاکستانی‌ها خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین شدند

 فعالان سیاسی و مذهبی پاکستان با برپایی راهپیمایی ضمن پشتیبانی از انتفاضه مردم فلسطین با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و واکنش فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، راهپیمایی ضدصهیونیستی حامیان جبهه مقاومت به همت بنیاد حمایت از فلسطین امروز(سه شنبه) در شهر «کراچی» برگزار و معترضان سیاست‌های تهاجمی سردمداران تل آویو و حمایت قدرت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

تجمع مسوولان گروه‌های سیاسی و مذهبی مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی با حضور پرشور فعالان اجتماعی و حامیان جبهه مقاومت این کشور برگزار شد.

معترضان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت عده‌ای از غیر نظامیان بی‌گناه فلسطینی منجر شد را بشدت محکوم کردند و این اقدام را بعنوان نقض آشکار قوانین بین المللی و مغایر با رفتارهای انسانی دانستند.

سخنرانان گفتند: ادامه حملات اسراییل به نواز غزه منجر به گسترش تنش‌ها در منطقه می‌شود. جامعه بین المللی باید با برگزاری نشستی فوری نسبت به این تجاوزات موضع گیری کند.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان گفت که دولت و مردم این کشور به ویژه تمام نیروهای سیاسی همواره حمایت صریح خود را از پایان اشغال اسراییل و تهاجم به مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند.

وی بر لزوم وحدت جهان اسلام برای پرداختن به مشکلات مردم فلسطین و موضع گیری علیه رژیم تل آویو تاکید کرد و افزود: اگر مساله مهم فلسطین حل نشود ،صلح منطقه خاورمیانه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نشست مشترک گروه‌های سیاسی، جامعه بازرگانان و اصحاب رسانه پاکستان نیز در حمایت از فلسطین و محکومیت تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، امروز در سالن همایش‌های باشگاه خبرنگاران شهر «اسلام‌آباد» برگزار شد.

شرکت کنندگان با ابراز همبستگی با مردم فلسطین از جمله خانواده‌های شهدای حمله اسرائیل، خواستار واکنش فوری کشورهای اسلامی برای جلوگیری از اقدامات جنایتکارانه  اشغالگران در بیت المقدس شدند.

روزنامه نگاران ارشد پاکستانی در این نشست خواستار پایان سکوت جامعه جهانی به ویژه کشورهای غربی حامی اسرائیل در قبال کشتار مردم فلسطین شدند.

نشست بررسی اوضاع فلسطین با حضور وزیر امورمذهبی پاکستان

نشست اضطراری بررسی اوضاع بیت المقدس به میزبانی ترکیه و با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور از جمله وزیر امور مذهبی پاکستان به صورت مجازی برگزار شد.

وزارت امور مذهبی پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای گفت:  «پیرنور الحق قادری» وزیر امور مذهبی این کشور طی سخنرانی در این اجلاس مجازی گفت: پاکستان اقدامات اخیر رژیم اسرائیل را نقض آشکار قوانین بین المللی و مغایر هنجارهای انسانی دانسته و از ادامه تهدیدهای رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تهاجمی آن علیه مسلمانان فلسطینی ابراز نگرانی می‌کند.

وی با محکوم ساختن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با دولت و ملت فلسطین ابراز همبستگی کرد و افزود: بی‌حرمتی به مسجدالاقصی و اقدامات ضدبشری علیه فلسطینیان بی‌دفاع هرگز قابل قبول نیست و هیچ یک ادیان الهی حمله به سرزمین مقدس بیت المقدس را نمی‌پذیرد.

وزیر امور مذهبی پاکستان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل و همچنین سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به وضعیت فلسطین و جلوگیری از اقدامات تهاجمی این رژیم شد.

تشدید خشونت‌ها در قدس اشغالی به ویژه بمباران نوار غزه  توسط رژیم صهیونیستی مانند دیگر کشورهای جهان و ملت‌های اسلامی، خشم دولت و مردم پاکستان را برانگیخته و رهبران این کشور خواستار اقدام فوری سازمان ملل و دیگر کشورها برای حفاظت از مردم فلسطین و جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی شدند.

در همین حال رئیس مجلس سنای پاکستان طی نامه‌ای به رهبران پارلمانی جهان از جمله روسای مجلس نمایندگان آمریکا، کانادا و انگلیس از آنان خواست تا ظلم و خشونت‌های اسرائیل را محکوم کرده و نقش خود را برای تامین حقوق حقه ملت فلسطین ایفا کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه دور جدید تجاوزگری‌های خود علیه ملت فلسطین ۲۵ شهروند فلسطینی از جمله ۹ کودک را به شهادت رساند و در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز تل آویو و دیگر شهرهای این رژیم از جمله عسقلان را با موشک هدف قرار دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *