چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

پزشک پرسپولیس: برای شروع تمرینات تابع قانون هستیم

پزشک پرسپولیس: برای شروع تمرینات تابع قانون هستیم

 

 

* باشگاه پرسپولیس همیشه تابع قانون بوده و هست و با توجه به این مساله هر زمانی که ستاد مبارزه با کرونا تشخیص دهد و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای برگزاری تمرینات ارائه دهد، کارمان را آغاز خواهیم کرد.

تهران- ایرنا- پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای شروع تمرینات تابع قانون هستیم اما بهتر است نحوه زندگی با کرونا را یاد بگیریم تا کمترین آسیب را متحمل شویم.

علیرضا حقیقت روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شروع مجدد مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: ابتدا باید بگویم که چه دوست داشته باشیم و چه نه باید نحوه زندگی با کرونا را یاد بگیریم و سعی کنیم تا کمترین میزان آسیب را از این ویروس ببینیم.

وی افزود: اگر مشخص بود که برای مثال دو یا سه ماه دیگر این ویروس از بین می‌رفت حرف برای تعلیق لیگ منطقی بود و برای شروع تمرینات تا از بین رفتن ویروس صبر می‌کردیم اما الان معلوم نیست که این ویروس تا چه زمانی با ما است و چه زمانی واکسن آن کشف خواهد شد. حتی پیش بینی می‌شود که در اوایل فصل پاییز که ویروسی مانند ویروس آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند، همزمان با آن شیوع بیماری کووید-۱۹ هم چند برابر شود.

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا تمریناتشان را آغاز کردند. بوندسلیگا از امروز آغاز می‌شود. فوتبال در کره جنوبی هفته گذشته شروع شد زیرا آنها با این موضوع کنار آمدند که باید نحوه زندگی با این ویروس را یاد گرفته تا از خطرات آن در امان بمانند.

وی اضافه کرد:‌ به نظر من به جای فرار از این شرایط باید کمی واقع گرا باشیم و تمهیدات لازم را فراهم کنیم تا مقابل این ویروس آسیب نبینیم.

حقیقت اضافه کرد: باشگاه پرسپولیس همیشه تابع قانون بوده و هست و با توجه به این مساله هر زمانی که ستاد مبارزه با کرونا تشخیص دهد و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای برگزاری تمرینات ارائه دهد، کارمان را آغاز خواهیم کرد.

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: فکر می‌کنم از اواسط مردادماه کار ما در لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد شد. دست کم باید یک ماه قبل از آن در شرایط تمرینی قرار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما برای شروع مجدد تمرینات بهداشت کامل را رعایت خواهیم کرد. از باشگاه خواستیم محل تمرین و ورزشگاه، رختکن و تمام نقاط محل تمرین و مسابقه به طور مداوم ضد عفونی شود. بازیکنان هم از ماسک و دستکش استفاده و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به مشکلی بر نخوریم. مدیریت تیم هم نظارت ویژه‌ای روی نکات بهداشتی دارد.

حقیقت در مورد اینکه برخی تیم‌ها تضمین خواسته‌اند که بازیکنانشان در صورت شروع مجدد بازی‌ها کرونا نگیرند، اضافه کرد: باید بهداشت رعایت شود. البته چه تضمینی است که خارج از زمین بازیکنان کرونا نگیرند؟ بهتر است منطقی به این موضوع نگاه شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود زیر ساخت‌ها برای شروع تمرینات در ایران وجود ندارد، گفت: اینطور نیست. به شخصه موارد بهداشتی را که تیم‌های بزرگ دنیا برای شروع تمرینات خود رعایت می‌کنند، مطالعه کردم. آنها پیش از آغاز تمرین از بازیکنانشان تست می‌گیرند و این کار چندان سختی نیست. از طرفی سایر پروتکل‌ها نیز همان‌ دستورالعمل‌هایی است که هر انسان دیگری باید رعایت کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *