پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

پشت‌ پرده اتفاقات باورنکردنی در تیم ملی فوتبال ساحلی/ تیم خانوادگی درست کرده‌اند/ روایت عجیب از رای احمدزاده به علی کریمی

پشت‌ پرده اتفاقات باورنکردنی در تیم ملی فوتبال ساحلی/ تیم خانوادگی درست کرده‌اند/ روایت عجیب از رای احمدزاده به علی کریمی

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پیرامون اتفاقات رخ داده در این تیم دست به افشاگری زد.

به گزارش فارس، فوتبال ساحلی ایران طی روزهای گذشته به دلیل حذف از جام جهانی و تصمیم AFC دچار چالش‌هایی شده که همین موضوع واکنش‌هایی را در پی داشته است. پریا شهریاری روز گذشته اعلام کرد که AFC در حق فوتبال ساحلی ظلم کرده و تصمیم عجیبی گرفته است، اما از آن سو پیشکسوتان این رشته نیز به انتقاد از رئیس این کمیته پرداخته و مدعی هستند عدم اقدام به موقع فدراسیون فوتبال باعث حذف تیم ملی از جام جهانی شده است.

نکته دیگر حمایت کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از پریا شهریاری است اما حالا برخی از پیشکسوتان این رشته این حمایت‌ها را جهت‌دار عنوان می‌کنند.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به همین بهانه با بهزاد داداش‌زاده سرمربی، مربی و بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی تماس گرفت و وی به اتفاقاتی باورنکردنی در این رشته به خصوص در سطح تیم ملی اشاره کرد که متن این اظهارات را در زیر می‌خوانید.

*‌ وقتی پول وارد فوتبال ساحلی شد عذر من را خواستند

وی با اشاره به نقشی که در فوتبال ساحلی داشته است،گفت:‌ من، فرشاد فلاحت‌زاده و کریم مقدم بنیانگذار فوتبال ساحلی در ایران بودیم و تنها فردی هستم که هم بازیکن، هم مربی و هم سرمربی تاریخ فوتبال ساحلی هستم. زمانی که در فوتبال ساحلی مشغول به کار شدم، به واسطه حضورم در تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای تیم ملی خوابگاه در شهرهای مختلف می‌گرفتم و سعی می‌کردم این رشته را سرپا نگه دارم، اما بعد از این که پول وارد این رشته شد، اتفاقاتی افتاد که حتی منجر به این شد که عذر من را از تیم ملی خواستند.

* در تلویزیون از پاداش بازیکنان حرف زدم، از صدا و سیما که بیرون آمدم عذرم را خواستند

وی افزود: در زمان آقای کفاشیان در شبکه خبر پیرامون پاداش‌های تیم ملی فوتبال ساحلی صحبت کردم اما به محض این که پایم را از صدا و سیما بیرون گذاشتم با من تماس گرفتند و گفتند چرا درباره پول صحبت کردی. آنها عذر من را به راحتی از تیم ملی خواستند چون گفته بودم تیم ملی می‌تواند مقام بیاورد و باید به آن توجه شود.

*یکی از دلایل آغاز رابطه ایران و ایتالیا فوتبال ساحلی بود

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی تأکید کرد: زمانی که امکانات در این رشته وجود نداشت باعث ایجاد تحول در آن شدم و می‌توانید از آقای معینی که رئیس کمیته جوانان و فوتبال ساحلی بود سؤال کنید که ما با چه امکاناتی راهی جام جهانی شدیم. همان زمان به خاطر ناکاربلدی سرپرست اعزامی صعود نکردیم و جالب است او مترجم من را به روی سکوها فرستاده بود تا خودش روی نیمکت بنشیند. او به خانواده‌اش زنگ می‌زد و می‌گفت من روی نیمکت تیم ملی نشسته‌ام و شما از تلویزیون تماشایم کنید. در سال 2011 سپ بلاتر در آ‌ن مسابقات حضور داشت و بازی‌ها را از نزدیک دید. یکی از دلایلی اصلی ارتباط ایران و ایتالیا در سال 2011 فوتبال ساحلی بود که ما در آنجا نمایش خوبی داشتیم.

*شهریاری برادرش را که کارمند هتل بود مدیر تیم ملی فوتبال ساحلی کرد

داداش‌زاده تصریح کرد: بعد از جام جهانی عذر من را خواستند و تازه آن زمان بود که خانم شهریاری رئیس کمیته فوتبال ساحلی شد. در واقع از آنجا بود که این رشته کارش به شکلی جدی استارت خورد و من هم از شهریاری خواستم که کمیته فنی تشکیل بدهد و نیازی نیست به ما حکم یا چیزی بدهد. او سررشته‌ای از فوتبال ساحلی نداشت و اصلاً نمی‌دانست این رشته چیست. سپس برادرش را به فوتبال ساحلی آورد و درواقع یک تیم خانوادگی تشکیل داد. برادر خانم شهریاری یکی از کارمندان هتل آکادمی بود و ما وقتی به این هتل می‌رفتیم او به ما کلید می‌داد، اما بعدها او را به مدیر تیم ملی فوتبال ساحلی تبدیل کرد. من فرد کوچکی در فوتبال ساحلی نیستم و نفراتی مثل امیرحسین اکبری، محمدعلی مختاری، مهدی حسنی، کیانی و… را به فوتبال ساحلی معرفی کردم، اما یک سؤال دارم، چرا آقای میرشمسی که تیم ملی را در جام جهانی سوم کرد کنار گذاشتند؟ چرا هیچ وقت خانم شهریاری به این سؤال پاسخ نداد؟

* میرشمسی را از هدایت تیم ملی برکنار کردند چون با پول به تیم ملی بازیکن دعوت نکرد

وی با انتقاد از رویه‌ای که در تیم ملی فوتبال ساحلی طی سال‌های گذشته حکمفرما شده است، گفت:‌ بازیکن سالاری در تیم ملی فوتبال بیداد می‌کند. با چشمان خودمان دیدیم که یک نفر به یک بازیکن پول می‌داد که آن را به میرشمسی بدهد تا یک بازیکن در دروازه تیم ملی قرار بگیرد. سرمربی تیم ملی هم این موضوعات را نمی‌پذیرفت. الان هم همه را تهدید کرده‌اند که صحبت نکنند. شما بپرسید چرا میرشمسی مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهد؟ این اتفاقات در تیم ملی در سطح اول فوتبال ساحلی جای تأسف دارد.

*مقدم سرمربی تیم ملی شده بود اما بازیکنان زیرآب او را زدند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ساحلی هیچ اختیاری نداشت و این بازیکنان بودند که تصمیم می‌گرفتند. جالب است بدانید سه سال پیش کریم مقدم را سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کردند، اما همین بازیکنان توطئه کرده و زیرآب او را زدند. آنها به رئیس کمیته فوتبال ساحلی گفتند اگر فلانی سرمربی تیم ملی شود، ما به تیم ملی نمی‌آییم. اتفاقات این چنینی زیاد است. بروید تحقیق کنید چطور فقط چند خبرنگار با بازیکنان فوتبال ساحلی به مسافرت شمال کشور یا بعضا بیرون از ایران می‌روند. آیا سازمان بازرسی و نهادی وجود ندارد که به این مسائل ورود کند؟‌

*فساد و دلالی در فوتبال ساحلی بیداد می‌کند

وی تأکید کرد: فساد و لابیگری و دلالی وارد فوتبال ساحلی شده و کاری کرده‌اند که صدای کسی در نیاید. چرا فرید بلوک‌باشی را از تیم ملی خط زدند؟ آیا او هم دروغ می‌گوید؟‌ ما و امثال ما را از فوتبال ساحلی دور کردند که اتفاقات پشت پرده را رقم بزنند. یکسری بازیکن هم  جوان‌ترها را جلو می‌فرستند و حرف‌های خودشان را در قالب مصاحبه به جوان‌ترها منتقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا علیه ما موضع بگیرند.

*احمدزاده بلد نبود در هواپیما بنشیند حالا علیه من حرف می‌زند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص اظهارات محمد احمدزاده کاپیتان تیم ملی که مدعی شده چرا داداش‌زاده نتوانست هیچ عنوانی با تیم ملی کسب کند و یک عده می‌خواهند جو فوتبال ساحلی را بهم بریزند،گفت: احمدزاده باید این حرف‌ها را بزند. اگر او از شهریاری دفاع نکند چه کسی این کار را انجام بدهد؟ او شاگرد من بوده و بهتر است یادش بیاید به هنگام خروج گریه می‌کرد و هیچ کدام از مسؤولان فدراسیون کاری برایش نکردند اما هزینه خروج و مشکل سربازی وی را حل کردم. من حرف‌هایم را می‌زنم و ترسی از کسی ندارم، آقای احمدزاده! شما همانی نیستی که از فلان بازیکن پول گرفتی که یک بازیکن درون دروازه قرار بگیرد؟ اسم این کار چیست؟ یادت رفته حتی نمی‌توانستی در هواپیما بنشینی چون تا به حال سوار هواپیما نشده بودی؟ اگر بخواهم حرف بزنم احمدزاده و امثال او باید از فوتبال بروند.

* کاپیتان تیم ملی قرار بود به هاشمی رای بدهد اما شهریاری را دور زد و به علی کریمی رای داد

وی یادآور شد: او که از شهریاری دفاع می‌کند فقط به یک سؤال جواب بدهد که در انتخابات به  چه کسی رأی داد؟ آقای احمدزاده! شما که خانم شهریاری را قبول داری، چطور در انتخابات وقتی این خانم به شما گفت به کیومرث هاشمی رأی بدهد شما این کار را انجام ندادی و به علی کریمی رأی دادی؟ آیا لازم است باز هم حرفی بزنم؟

*چرا زودتر به AFC نامه نزدند تا از جام جهانی حذف نشویم؟

وی تأکید کرد: پریا شهریاری هیچ ارتباطی با AFC ندارد و تنها با کمیته‌ها در ارتباط است. همه دلخوشی او به تاج بود و البته شخص نبی که از وی حمایت می‌کرد، اما تنها دغدغه تاج حفظ کرسی AFC بود و وقتی برای فوتبال ساحلی نمی‌گذاشت. بهتر است شهریاری بگوید چرا زودتر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نزده که تیم ملی حذف نشود. AFC از 6 ماه قبل گفته بود که چنین تصمیماتی دارد.

* آقایان در کار فنی دخالت می‌کنند، سرمربی تیم ملی چه کاره است؟

داداش‌زاده در ادامه افشاگری‌های خود به فارس گفت: می‌دانید چرا تیم ملی فوتبال ساحلی در تایلند نتیجه نگرفت، چون همین آقایان در کار مربی تیم ملی دخالت کردند. همین آقا قصد دخالت در کار من را داشت، اما من اجازه این کارها را نمی‌دادم. یکی از بازیکنان تیم ملی به من پیشنهاد پول داد و گفت فلانی را دعوت کن. من می‌خواستم او را دعوت کنم اما چون چنین پیشنهادی داد از تیم ملی او را خط زدم، اما الان یکسری بازیکن در تیم ملی همه‌کاره شده‌اند و مشخص نیست سرمربی تیم ملی چه کار می‌کند.

* اگر تهمت زدم پیگیری کنند، سازمان بازرسی هم در مورد پاداشهای تیم ملی پیگیری کند!

وی در خصوص این که کاپیتان تیم ملی از احمدزاده خواسته تا تهمت‌ها را پیگیری کند، گفت:‌ اتفاقا حتماً این کار را انجام بدهند. من هم دوست دارم نهادهای ذی‌ربط بیایند و در مورد پول‌هایی که در فوتبال ساحلی هزینه شده و در مورد پاداش‌ها که برخی داده اند ورود کنند. من کسی هستم که در سال 2006 پول لباس تیم ملی را دادم و ترسی از هیچ چیزی ندارم. جالب است؛ اردوی تیم ملی ساحلی باید با 30 نفر بازیکن جدید تشکیل شود اما یک عده بازنشسته هنوز در آن تیم حضور دارند. بروید از مهدی حسین سؤال کنید که چرا او را کنار گذاشتند؟ محمد مختاری شاهد زنده است که چه رفتارهایی با وی انجام دادند.

*هاشم پور جسارت داشته باشد و حرف بزند تا یکسری برای همیشه از فوتبال ساحلی بروند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص این که ظاهرا این کمیته همه عوامل را ممنوع‌المصاحبه کرده است گفت: همه ممنوع‌المصاحبه‌اند چون تهدید شده‌اند الان هم اگر یکی دو نفر صحبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند برای این است که جواب ما را بدهند. اگر عباس هاشم‌پور جسارت داشته باشد، حرف‌هایی می‌زند که تیم ملی فوتبال ساحلی وجود نداشته ابدش. متأسفانه با یکسری رسانه‌ها رفتارهایی انجام داده‌اند که حرف‌های خوب را گلچین کرده و بدها را نمی‌نویسند. همین احمدزاده که کاپیتان تیم ملی است در عمان در بازی رده‌بندی با یک رئیس زد و بند کرد و روی اعصاب تیم رفت و باعث شد که در آنجا نتیجه نگیریم. آقای احمدزاده! یادت رفته که در زمان من ژاپن را در بازی و در سه تایم شکست دادیم؟ آیا الان به جز ضربات پنالتی می‌توانید ژاپن را ببرید. احمدزاده امروز حرف‌هایی می‌زند که خودش را به عزیزی خادم نزدیک کند، چون به او رأی نداده است. من خودم را وصله کسی نمی‌کنم و حداقل یک اعتبار در این فوتبال دارم. او که خیلی مدعی است بیاید و در خیابان با هم قدم بزنیم و ببینیم مردم او را می‌شناسند یا من را.

*موقعیتشان به خطر افتاده و دنیا و آخرتشان را می‌فروشند

داداش‌زاده تصریح کرد: این حرف‌ها را می‌زنم که اگر در آینده فردی برای فوتبال ساحلی آمد بداند چه خبر است. فردی مثل احمدزاده نزد من می‌آمد و گریه می‌کرد که فدراسیون پول سفر ما را نداده، اما من بودم که برای آنها بلیت می‌گرفتم و کارهایشان را انجام می‌دادم. حالا که موقعیتشان به خطر افتاده دنیا و آخرتشان را می‌فروشند.

*کاپیتان تیم ملی چه کاره است که بازیکنان را تهدید می‌کند؟

وی خطاب به محمد احمدزاده گفت: بهتر است او پاسخ بدهد چرا به بازیکنان تیم ملی زنگ زده و مدعی شده هر کسی از پست من حمایت نکند به تیم ملی دعوت نمی‌شود. او چه کاره است؟ اگر او مدعی است که در تیم ملی جوانگرایی شده چرا خودشان در تیم ملی حضور دارند؟ آیا واقعا هاشم پور همه کاره تیم ملی است؟ احمدزاده در برخی از مسابقات مصدوم بود اما با تیم ملی به مسافرت می‌رفت. وقتی فوتبال ساحلی ملی را تبدیل به تیم خانوادگی کرده‌اید، باید پاسخگو هم باشید. احمدزاده در اندازه‌ای نبود که من جوابش را بدهم، اما او چون امروز مصاحبه کرده یک سری نکات را به او یادآور شدم تا عقبه‌اش را فراموش نکند.

*نادری را از تیم فوتبال ساحلی خط زدند چون با برادر رئیس کمیته تند صحبت کرد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی تأکید کرد: او چند سال پیش سکه گرفت و به برنامه نود رفت تا در مورد میرشمسی صحبت نکند. چرا او در آن برنامه از سرمربی تیم ملی حمایتی نکرد؟ چرا آقای نادری را از تیم ملی فوتبال ساحلی دور کردید، چون او از میرشمسی  حمایت می‌کرد؟ چون نادری به برادر رئیس کمیته فوتبال ساحلی حرف زده، باید از این رشته حذف شود؟ ما اینها را فراموش نمی‌کنیم. عمر ورزشی آدم‌ها خیلی زود تمام می‌شود ولی افراد باید وجدان داشته باشند تا یک رشته پاک و سالم بماند.

*اگر ما مقام نگرفتیم پس سومی آسیا چیست؟

داداش‌زاده گفت : احمدزاده ادعا کرده ما موفق به کسب عناوین نشدیم، بله، او درست می‌گوید؛‌ چون ما برای مسابقات جام جهانی اصلاً هدفمان فوتبال نبود و فقط به آنجا رفتیم که در بازی‌ها حضور داشته باشیم. مگر ما در امارات و در دبی سوم آسیا نشدیم؟ آیا سومی آسیا مقام نیست؟ او یادش رفته در مسابقات کشوری به همراه رفقایش آمپول زده بود؟ چه کسی ضمانت کرد که شما تیم را همراهی کنید؟ آن زمان من به آقای مصطفوی گفتم که ضمانت می‌کنم شما در بازی‌ها حاضر شوید. گریه‌های آن روزتان یادتان رفت. من فقط یک سؤال از شما دارم؛ شما قهرمان شدید و افتخار آوردید، اما این پول‌های پاداش به کجا رفت؟ چرا پاداش‌ها را فقط چند نفر گرفتند نه همه کاروان؟‌ او مدعی است یکسری بازیکن جوان آینده فوتبال ساحلی هستند، اما جالب است که همان‌ها را تهدید می‌کند که از پست وی حمایت کنند. مگر احمدزاده سرمربی تیم ملی است که از یک سری بازیکن به عنوان آینده نام می‌برد؟ پس معلوم است که او خودش در انتخاب نفرات دست داشته است. مردم باید بدانند که امثال احمدزاده چه فضایی در فوتبال ساحلی ایران ایجاد کردند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *