پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

پشت پرده استیضاح ترامپ / چرا دموکرات‌ها به دنبال طولانی کردن روند استیضاح هستند؟

پشت پرده استیضاح ترامپ / چرا دموکرات‌ها به دنبال طولانی کردن روند استیضاح هستند؟
هيثم مزاحم در المیادین نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا، که دموکراتها بر آن سیطره دارند، با ۲۳۰ رأی موافق، به استیضاح ترامپ رای داد، تا اتهامات او مبنی بر سوء استفاده از قدرت و اخلال در روند کار کنگره، مورد بررسی قرار گیرد.

چه بسا دموکراتها می خواهند انجام استیضاح را به تاخیر اندازند، تا به این شکل، بر وجهه ترامپ و جمهوری خواهان نزد افکار عمومی آمریکا، تاثیر گذاشته و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، آراء بیشتری را برای نامزدهای دموکرات جمع کنند.

با اینکه پیش بینی می شود در دادگاه سنا، ترامپ از اتهامات خود تبرئه شده و دوره ریاست خود را تا شروع سال ۲۰۲۱ ادامه دهد، اما دموکراتها امیدوارند که استیضاح ترامپ و محاکمه او، در انتخابش برای دوره دوم، تاثیر بگذارد.

اما ترامپ از موضوع استیضاح خود استفاده کرده و بر تلاش های تبلیغاتی اش برای انتخاب دوباره افزوده است؛ بر همین اساس، ستاد او موفق به جمع کمک های مالی زیادی شده و توانسته است از مساله استیضاح و محاکمه رئیس جمهور برای جمع بیشتر این کمک ها، بهره بگیرد. همچنانکه از زمان شروع تحقیقاتی که با هدف استیضاح ترامپ صورت گرفت، حدود ۱۲۵ میلیون دلار جمع آوری شده و به این ترتیب، طی ۹ ماه اول سال جاری، این میزان، به ۳۰۸ میلیون دلار رسیده است؛ مبلغی که از تمام کمک های مالی که برای رقبای دموکرات ترامپ موفق به جمع آن شده اند، بیشتر است.

ستاد انتخاباتی ترامپ، از دو ابزار ایمیل و ارسال پیامک به تلفن های همراه، برای جلب تعداد بیشتری از آمریکایی ها و تشویق آنها برای کمک بیشتر به این ستاد استفاده می کند.

بر این اساس و با توجه به همراهی طرفداران ترامپ و حزب جمهوری، با ستاد انتخاباتی او، که اغلب از بین راست گرایان افراطی و معتقدان به شعار« اول آمریکا» هستند، به نظر می رسد که مساله استیضاح ترامپ، هیچ تاثیری بر نظر رأی دهندگان به او نخواهد داشت و حتی می تواند باعث اصرار و پافشاری آنها بر حمایت از ترامپ و انتخاب دوباره وی شود.

منبع : انتخاب

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *