پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

پیشنهاد ولیعهد عربستان به انصارالله یمن چه بوده است؟

پیشنهاد ولیعهد عربستان به انصارالله یمن چه بوده است؟

*ولیعهد سعودی پیشنهاد کرده انصارالله کنترل شمال یمن را در دست بگیرد و با بخش جنوبی آن کاری نداشته باشد و همچنین مانع احداث خط لوله نفت عربستان که از استان المَهَره به سمت دریای عرب می‌گذرد، نشود.

* انصارالله یمن ضمن رد تمام پیشنهادات، از بن سلمان خواسته از تمامی نقاط یمن خارج شود و ده‌ها میلیارد غرامت بپردازد.

 

” مجتهد ” افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود از تلاش ولیعهد عربستان برای معامله با انصارالله یمن خبر داد .

 به گفته مجتهد، افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود، محمد بن‌ سلمان چند تن از رهبران قبائل یمنی را نزد انصارالله یمن فرستاده و پیشنهاداتی را برای تفاهم و پایان جنگ مطرح کرده است.

مجتهد نوشت:

ولیعهد سعودی پیشنهاد کرده انصارالله کنترل شمال یمن را در دست بگیرد و با بخش جنوبی آن کاری نداشته باشد و همچنین مانع احداث خط لوله نفت عربستان که از استان المَهَره به سمت دریای عرب می‌گذرد، نشود.

وی افزود: انصارالله یمن ضمن رد تمام پیشنهادات، از بن سلمان خواسته از تمامی نقاط یمن خارج شود و ده‌ها میلیارد غرامت بپردازد.

افشای تلاش ولیعهد سعودی برای تفاهم با انصارالله در حالی صورت می‌گیرد که امارات پس از چهار سال حضور در جنگ یمن هفته گذشته اعلام کرد راهبرد خود را به راهبرد صلح تغییر و تعداد نیروهایش را در یمن به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. حتی پایگاه‌های این کشور در استان تعز و غرب یمن نیز به نیروهای سعودی و سودانی واگذار شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، عربستان پس از آن‌که تلاش کرد امارات را از تصمیم خود منصرف کند و در این کار موفق نبود، به شدت ناامید و دلسرد شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *