پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد
*صحنه‌های حمله و ضرب و شتم عزادارانی که تابوت را حمل می‌کردند، واقعاً ناراحت‌کننده و دلخراش بود. ما عمیقا از اقدامات پلیس اسرائیل متاسفیم.

 وزارت امور خارجه چین رسما اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی را در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وزارت خارجه چین اعلام کرد که به شدت کشتن خبرنگار الجزیره و خشونت در مراسم خاکسپاری وی را محکوم می کند.

ژائو لیجان سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری درباره خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی در مراسم تشییع ابوعاقله گفت: مردم چین باور دارند که هیچ چیز مهم تر از خاکسپاری متوفی نیست و باید به مرده احترام گذشته شود.

وی در خصوص صحنه های منتشر شده از حمله سربازان اسرائیلی به فلسطینی هایی که تابوت خبرنگار الجزیره را حمل می کردند، تصریح کرد:صحنه‌های حمله و ضرب و شتم عزادارانی که تابوت را حمل می‌کردند، واقعاً ناراحت‌کننده و دلخراش بود. ما عمیقا از اقدامات پلیس اسرائیل متاسفیم.

سخنگوی وزرات خارجه چین در ادامه بار دیگر درگذشت این خبرنگار را به خانواده و همکاران وی تسلیت گفت.

لیجان همچنین افزود: چین قاطعانه تمامی حملات علیه غیرنظامیان، از جمله اعمال خشونت علیه خبرنگارانی که کار خود را انجام می دهند، رد و قویا محکوم می کند. چین معتقد است که این پرونده باید مطابق قانون و به شیوه ای عادلانه رسیدگی شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی ابوعاقله خبرنگار با سابقه الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *