چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

کرملین: روسیه دیگر به غرب اعتماد نخواهد کرد

کرملین: روسیه دیگر به غرب اعتماد نخواهد کرد

 سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه دیگر به غرب اعتماد نخواهد کرد، گفت: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال شبکه تلویزیونی «ان بی سی» آمریکا درخصوص طولانی شدن جنگ اوکراین، گفت: بله این بحران برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت، اما ما دیگر هرگز به غرب اعتماد نخواهیم کرد.

پیش از این، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که گفت وگو بین واشنگتن و مسکو به بن بست رسیده است. به گفته این دیپلمات، روابط دوجانبه که پیش از این در چند سال گذشته دچار بحران عمیقی شده بود، اکنون به نقطه حساسی رسیده است.

آنتونوف گفته بود گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد و اعتماد بین مسکو و واشنگتن حتی برای همکاری در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف از بین رفته است.

روابط روسیه و آمریکا از زمان شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین به تیرگی گرایید و حتی برخی کارشناسان درباره احتمال شروع جنگ جهانی سوم یا تقابل هسته ای بین این دو قدرت اتمی ابراز نگرانی کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *