سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

کرملین: پوتین با لوکاشنکو و پاشینیان دیدار می‌کند/ عربستان خودش درباره اقتصادش تصمیم می‌گیرد

کرملین: پوتین با لوکاشنکو و پاشینیان دیدار می‌کند/ عربستان خودش درباره اقتصادش تصمیم می‌گیرد

کرملین گزارش داد که ولادیمیر پوتین امروز جمعه با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس خود و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین تایید کرد: رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین امروز در سوچی است و روز خود را با گفت‌وگو با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، که در اقامتگاه بوچاروف روشی برگزار خواهد شد، آغاز خواهد کرد.

اخیرا لوکاشنکو گفته بود که قصد دارد تا با پوتین به زودی دیدار کند. وی همچنین این را هم گفته بود که می‌خواهد به همتای روس خود پیشنهاد ایجاد طرحی را برای توسعه داخلی کشورهای اتحادیه بدهد.

آخرین باری که دو رئیس جمهوری با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند به تاریخ ۲۵ مه ۲۰۲۳ و در حاشیه اجلاس شورای اقتصادی اوراسیا در مسکو بود.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه قرار است دیداری با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در منطقه سوچی داشته باشد. وی در نشستی جداگانه با نیکول پاشینیان و با روسای هیئت‌های خارجی در کشورهای مشترک المنافع و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار خواهد کرد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، پوتین و “ولادیمیر سالدو” فرماندار موقت منطقه خرسون در تماس تلفنی درباره وضعیت منطقه پس از حمله خرابکارانه به نیروگاه برق آبی کاخوفکا گفت‌وگو کردند.

وی ادامه داد: پوتین دستور داده تا تجزیه و تحلیل کل نیازهای مازاد را که در منطقه به دلیل عواقب خرابکاری و سیل ناشی از آن در منطقه ایجاد شده انجام دهد.

پسکوف گفت، پوتین به وزارت اوضاع اضطراری دستور داده تا تمامی کمک‌های لازم برای خانوارهایی که از این وضعیت آسیب دیده‌اند بر طبق قوانین روسیه تهیه شود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت که عربستان سعودی کشوری مستقل است که می‌تواند در مورد اقتصاد خودش تصمیم بگیرد و به دیکته‌های کسی نیاز ندارد.

پسکوف در مورد موضع ریاض در قبال نفت و انتقاد از آمریکا گفت: عربستان کشوری مستقل است که می‌تواند در مورد اقتصاد خود تصمیم بگیرد و نیازی به یادداشت و موعظه از هیچ‌کس از جمله آمریکا ندارد.

پسکوف افزود: “عربستان سعودی یک کشور مستقل، یک کشور مسؤول و یک بازیگر بسیار مهم در بازارهای انرژی بین‌المللی است. این دولت مستقل می‌تواند تصمیماتی بگیرد که بر اقتصاد خودش تأثیر بگذارد. هیچ‌کس، حتی ایالات متحده، نمی‌تواند در مورد چگونگی قرار گرفتن در این یا آن موقعیت سخنرانی و موعظه کند.”

این در حالی است که واشنگتن پست فاش کرد که محمد بن سلمان در بحبوحه اختلافات نفتی، آمریکا را به “درد بزرگ اقتصادی” تهدید کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *