پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

کمالی‌پور: غربی‌ها تکلیف خود را با مذاکره مشخص کنند

کمالی‌پور: غربی‌ها تکلیف خود را با مذاکره مشخص کنند

نماینده سابق مجلس گفت: غربی‌ها باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را مشخص کنند و بگویند که می‌خواهند به برجام بازگردند یا نه ؛ چرا که مذاکره برای مذاکره بی‌معنا است و آمریکا اگر می‌خواهد به برجام بازگردد دیگر این همه ماجرا ندارد.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از دور اول مذاکرات اظهار کرد: آنچه که امروز باعث شده مذاکرات به نتیجه نرسد زیاده‌خواهی غربی‌ها و یکجانبه گرایی آمریکا بوده است. نظام جمهوری اسلامی در راستای اهداف خود جهت تامین منافع ملی راهی جز این ندارد که اگر مذاکرات را ادامه می‌دهد عزت‌مندانه عمل کند و از موضع اقتدار وارد گفت‌وگو شود.

وی افزود: مردم ما سال‌ها طعم تحریم را چشیدند و مدت‌ها صبر کردند و مقاومت داشتند پس امروز اگر کوتاه بیاییم، همه آن مقاومت بی‌اثر می‌شود و این ضرر بیشتری برای کشور خواهد داشت.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه ما به هر قیمتی نباید به توافق برسیم، تصریح کرد: نگرش مذاکره‌کننده‌های ما هم باید پیش از حرکت به محل مذاکرات جمع‌بندی شود تا تیم مذاکره‌کننده ما با نفرات کمتری حضور یابند چرا که به این شکل گفت‌وگوها منسجم‌تر و نتایج دقیقتر خواهد بود.

کمالی‌پور تاکید کرد: با این روندی که غربی‌ها پی گرفته‌اند که با روح و ذات مذاکره منافات دارند و رغبتی به آن نشان نمی‌دهند، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی افزود: وقتی آمریکا همزمان با مذاکرات به تحریم‌ها ادامه می‌دهد و کار خودش را می‌کند  این نقض غرض است و با این شرایط مذاکرات به جایی نمی‌رسد. اروپایی‌ها هم هرگز صادق نبوده‌اند و سربازی آمریکا را کرده‌اند. هروقت آمریکا موافقت کرده آنها مخالفت کردند و هر وقت اروپایی‌ها موافقت کردند آمریکا مخالف بوده است.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: غربی‌ها یک بار برای همیشه باید تکلیف خود را مشخص کنند و بگویند که می‌خواهند به برجام بازگردند یا نه. مذاکره برای مذاکره معنا ندارد. آمریکا اگر می‌خواد به برجام برگردد دیگر این همه ماجرا ندارد.

کمالی‌پور تصریح کرد: ایران هم در صورت برگشت طرفین به توافق برجام قطعاً همکاری می‌کند والا مذاکره پشت مذاکره یا مذاکره برای موضوعات جدید خلاف سیاست جمهوری اسلامی است و به جایی نمی‌رسد.

وی در پایان گفت: اگر غربی‌ها نپذیرند که به برجام بازگردند ما راه خود را از مذاکره جدا کنیم و نگاه به غرب را کنار بگذاریم و منتظر توافق نمانیم. بر توان داخلی تکیه کنیم و به بی‌اثرسازی تحریم‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *