جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

گزارش رسانه روسی؛ از دلایل ناکامی بردیف در قزاقستان تا نقش کلیدی آزمون در انتقال به تراکتور

گزارش رسانه روسی؛ از دلایل ناکامی بردیف در قزاقستان تا نقش کلیدی آزمون در انتقال به تراکتور

رسانه روسی در گزارشی به دلایل ناکامی قربان بردیف در قزاقستان و انتخاب تراکتور به عنوان تیم جدیدش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، قربان بردیف سرمربی سرشناس ترکمنستانی سابقه درخشانی در فوتبال روسیه دارد و فوتبالدوستان ایرانی این نام را در کنار سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان در زمان حضورش در روسیه بارها شنیده اند.

بردیف هفته گذشته به ایران آمد و با مدیران باشگاه تراکتور مذاکره کرد و توافقات بین طرفین صورت گرفت و این مربی هدایت تیم تبریزی را برعهده گرفت.

در همین رابطه سایت «چمپیونات» روسیه در گزارشی مفصل از دلایل جدایی قربان بردیف از تیم غیرت و چگونگی حضورش در ایران برای هدایت تراکتور و نقش سردار آزمون در این انتقال پرده برداشت.

رسانه معتبر روسی در گزارش خود نوشت: قربان بردیف را فراموش کرده اید؟ وقت آن است که به یاد بیاوریم. تابستان گذشته این مربی گزینه هدایت تیم ملی روسیه بود اما هدایت تیم غیرت را برعهده داشت و اکنون پس از گذشت تقریباً یک سال، قزاقستان را ترک کرد و اکنون در یک لیگ متفاوت کار خواهد کرد.

*نارضایتی هواداران و مشکلات پول. چرا بردیف غیرت را ترک کرد؟

بردیف قبلا در غیرت کار کرده بود و در می 2021 به عنوان مشاور رئیس باشگاه بود. در مرداد ماه به عنوان سرمربی منصوب شد اما موفقیتی حاصل نشد. این تیم با قرار گرفتن در رده سوم کار خود را به پایان رساند و در فصل جدید واقعا شکست خورد.

پس از 13 هفته، “غیرت” در رده هفتم لیگ برتر قرار گرفت، برای اولین بار با نتیجه 6 بر صفر به رقیب اصلی اش (آستانا) باخت و به طرز فجیعی مغلوب “آتیراو” (ترکیب بیش از دو برابر ارزان تر) شد.

مشکلات غیرت به دلیل بحران مالی تشدید شد. رئیس باشگاه غیرت، قربان بردیف را از تاریخ 17 مارس پس از حوادث ژانویه بازخواست کرده بود.  اگرچه بورانبایف، برخلاف تصور عمومی، مالک غیرت نیست (باشگاه خصوصی نیست، پول دولتی در آنجا وجود دارد)، بخشی از سرمایه واقعاً از شرکت او تأمین شده است.

نتایج «غیرت» به رهبری بردیف هم به تماشاگران ضربه زد. اگر بیش از نه هزار هوادار برای بازی دور اول با آکتوبه در اوایل ماه مارس به سکوها آمدند، آخرین بازی ها دو تا چهار هزار نفر شد. استثنا دیدار اخیر با مکتارال است، اما حتی در آنجا کمتر از شش هزار نفر بود. در همان زمان، مشکلات بردیف با هواداران از سال گذشته آغاز شد. سپس هواداران از این بازی ناراضی بودند و حتی از سرمربی روسیه خواستند استعفا دهد.

منبع ما مدعی است بردیف از ماه می با باشگاه های دیگر وارد مذاکره شده است. اما به هیچ وجه با  باشگاه های روسیه برای بازگشت به لیگ مذاکره نکرده است.

بردیف تا آخرین لحظه روی نیمکت غیرت نشست، زیرا او گزینه ها را بررسی می کرد. به نظر من اگر او هیچ گزینه ای نداشت، راه به جایی نمی برد. این منبع گفت: این قرارداد تا پایان سال اعتبار داشت.

*بردیف اکنون کجا کار خواهد کرد و چگونه به آنجا رسید

حالا جالب ترین خبر این است که بردیف به طور غیر منتظره هدایت تیم تراکتور ایران را برعهده گرفت. نه تنها رهبری، بلکه قدرت دریافت کرد. او مربیگری را با وظایف مدیر فنی ترکیب خواهد کرد. در عین حال با توجه به تحریم های پولی در فوتبال ایران اما تراکتور آماده سرمایه گذاری است. بردیف به هیچ وجه راضی نمی شود با یک قرارداد کم به ایران برود.

فصل گذشته برای تراکتور ناکامی بزرگی رخ داد و این تیم در رده سیزدهم جدول 16 تیمی لیگ ایران قرار گرفت. در مقایسه با سال گذشته که در رده چهارم ایستاد واقعا ناکامی به شمار می آید به همین خاطر تغییر مربی امری طبیعی بود.

*آزمون برای بردیف کار پیدا کرد

نکته جالب دیگر منبع ما گفت که سردار آزمون ستاره سابق زنیت، روبین کازان و روستوف به بردیف کمک کرد تا کار پیدا کند. این راز نیست که مربی و مهاجم رابطه گرمی دارند – آنها در روبین و روستوف با هم کار کردند. آزمون ستاره اصلی فوتبال ایران در سال های اخیر است، بنابراین جای تعجب نیست که به توصیه های او در کشورش توجه شود. بردیف از طریق او وارد تراکتور شد.

بردیف در ایران مانند یک سال پیش در قزاقستان، با امید به نامی بزرگ و موفقیت اجتناب ناپذیر، مورد استقبال قرار می گیرد. با «غیرت» کاری نتوانست بکند. باید منتظر بمانیم آیا با تراکتور کاری می تواند  بکند یا خیر؟

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *