جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” برشی ” بر سومین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا ( یادداشت نازیلا رفیعی )

” برشی ” بر سومین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا ( یادداشت نازیلا رفیعی )

” رواپرس ” ؛ سرویس ورزشی _ بازیکن مربی و‌داور پیشکسوت فدراسیون‌ والیبال ایران ” نازیلا رفیعی “؛

 

 

 

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز جمعه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور ۱۶ تیم به میزبانی تهران در سالن‌های ‌سه هزار نفری خانه والیبال و سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که هشت تیم برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنند.

با توجه به اینکه این دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا مقدمه راه راهیابی تیم‌های آسیایی به رقابت‌های انتخابی المپیک قاره کهن در کشور چین به شمار می‌رفت،‌ مسابقات تهران از حساسیت بالایی برخوردار بود. رقابت‌های انتخابی المپیک چین نیز دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد تا تیم نخست رقابت‌ها سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

تیم ملی ایران بعد از لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ عازم کشور روسیه شد تا در مرحله نخست مسابقات انتخابی المپیک به مصاف حریفان برود که در پایان، با کسب دو برد برابر بلغارستان و کوبا و قبول شکست برابر روسیه (میزبان) از کسب سهمیه بازماند.

حالا پس از گذشت تقریبا یک ماه سروقامتان ایران این شانس  موقعیت میزبانی خود استفاده کردند و با قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر آسیا، راهی مسابقات قاره‌ای شدند تا این بار توانستند  سهمیه  صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در مسابقات قاره‌ای را کسب کنند

و همچنین لیست اسامی بازیکنانی که در این مسابقات باید حضور داشته باشند از طرف ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی اعلام شده و بازیکنان جوان و جدیدی از لیگ ملت های ۲۰۱۹ به ترکیب تیم اضافه شدند و درخشش خاصی نیز در این لیگ داشتند.

محمدرضا حضرت پور و پوریا یلی و جواد کریمی و مرتضی شریفی و محمدرضا موذن از بازیکنانی هستند که به تازگی به ترکیب تیم ملی اضافه شدند و در لیگ ملت ها حضور داشتند .

 

 

 

 

 

 

گروه‌بندی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ – تهران

گروه A:

ایران، استرالیا، قطر و سریلانکا

گروه B:

ژاپن، چین‌تایپه، تایلند و هنگ‌کنگ

گروه C:

قزاقستان، چین، عمان و هند

گروه D:

کره‌جنوبی، اندونزی، کویت و پاکستان

 

نتایج مرحله گروهی و اول والیبال آسیا ۲۰۱۹

با پایان دور گروهی مسابقات قهرمانی والیبال آسیا ایران از پس استرالیا در گروه Aبر نیامد و با دو برد و ۶ امتیاز دوم شد و استرالیا با شکست ۳ بر یک ایران و کسب ۹ امتیاز به مرحله دوم رقابت ها راه یافت

در این مرحله تیم های اول و دوم چهار گروه دور مقدماتی به دور دوم صعود کردند

و ایران به سه تیم استرالیا، چین و هند هم گروه شد. در گروهF نیز تیم های کره جنوبی، چین تایپه، ژاپن و پاکستان قرار گرفتند. از آنجایی که بازی های مرحله اول در مرحله دوم تکرار نخواهند شد

برنامه بازی مرحله یک چهارم والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹

نتیجه همان بازی دور رفت لحاظ می شود و با این حساب در بدو آغاز مسابقات دوم والیبال قهرمانی اسیا در گروهE به دلیل پیروزی استرالیا و چین مقابل ایران و هند، این تیم ها با سه امتیاز کارشان را آغاز می کنند.

کره جنوبی و ژاپن نیز در گروه f وضعیت مشابهی دارند.

حریف تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا مشخص شد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۲ تا ۳۰ شهریور به میزبانی تهران برگزار شد. پس از پایان مراحل اول و دوم گروهی مسابقات، برنامه رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی نیز مشخص شد.

تیم ملی والیبال ایران توانسته بود در مرحله یک هشتم مقابل هند پیروز شود.

و در اخر هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی،کره جنوبی،ایران،استرلیا، ژاپن بودند

و ایران با پیروزی در مقابل چین تایپه درمرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی رفت و در اخر مقتدرانه  توانست به فینال والیبال قهرمانی اسیا برود….

و در دیگر بازی نیمه نهایی استرلیا به دیدار ژاپن رفت و با پیروزی توانست از دیگر فینالیست ها شود…

فینال والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹

، دو تیم در حالی با هم روبرو شدند که تیم ایران در مرحله نخست مسابقات از استرالیا شکست خورده بود و بازیکنان علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، انگیزه مضاعفی برای شکست دادن و انتقام از استرالیا داشتند و سرمربی تیم ملی تیم ایران برای شروع این بازی از سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. در نهایت سروقامتان ایرانی موفق شدن به پیروزی سه بر صفر در مقابل استرلیا برسند تا ایران برای سومین بار قهرمان اسیا شود.

ایران پیش از این ۲ بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به عنوان قهرمانی رسیده و استرالیا تنها در سال ۲۰۰۷ روی سکوی نخست ایستاده است.

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *