پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

امارات برای اجرای تعهدات خود به صهیونیستها مستأصل شده است

امارات برای اجرای تعهدات خود به صهیونیستها مستأصل شده است

 امارات که در پی عادی سازی روابط تعهدات گسترده‌ای به رژیم صهیونیستی داده بود، اکنون با شروع درگیری این رژیم با فلسطینیها در نوار غزه، از اجرای این تعهدات باز مانده و قادر به انجام ترددهای هوایی و دریایی به سرزمینهای اشغالی نیست.

شرکت‌های هواپیمایی امارات پس از عادی‌سازی روابط ابوظبی با رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر سال گذشته، پروازهای منظمی به سرزمین‌های اشغالی انجام داده بودند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «امارات ۷۱ » امروز (دوشنبه) نوشت: شرکت‌های هواپیمایی «الاتحاد» و «فلای دبی» با لغو پروازهای خود به تل آویو، به سایر شرکت‌های آمریکایی و اروپایی پیوستند که پروازهای خود را به سرزمین‌های اشغالی لغو کرده بودند.

شرکت‌های هواپیمایی امارات در پی حمله موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطینی‌ها، پروازهای خود به این سرزمین‌ها را لغو کردند.

شرکت هواپیمایی الاتحاد در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که به دلیل وضعیت ناامنی در سرزمین‌های اشغالی همه پروازهای باری و مسافری را از دیروز (یکشنبه) متوقف کرده است.

شرکت هواپیمایی فلای دبی نیز در وب سایت خود اعلام کرد که از روز شنبه ۲ پرواز به سرزمین‌های اشغالی انجام داده است، اما از دیروز تمام پروازهای خود به این سرزمین‌ها را متوقف کرده است.

مقامات رژیم اسرائیل به دلیل ادامه شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی، مسیر پروازها از فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» در  شرق تل آویو را به فرودگاه «رامون» در «صحرای نقب» تغییر دادند.

«گردان‌های القسام» در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و انهدام برج مسکونی «اجلاء» که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن مستقر بودند، تل آویو را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

پیش از این شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و انگلیسی در اطلاعیه‌هایی از لغو پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند.

همچنین شرکت کشتیرانی مسافرتی «رویال کارائیب» دیروز از لغو راه‌اندازی خط جدید خود که قرار بود از ماه آینده از سواحل سرزمین‌های اشغالی به سوی یونان و قبرس ایجاد شود، خبر داد.

شبکه «الجزیره» قطر شنبه هفته جاری با ارائه گزارشی از خسارت‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی در پی درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی نوشت: اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی باعث کاهش بی‌سابقه معاملات تجاری و اقتصادی در بازار مالی، بانکی و بورس رژیم اسرائیل شده است و ارزش پول این رژیم (شیکل) در برابر دلار یک و چهار دهم درصد کاهش یافت.

این گزارش با اشاره به اینکه پس از افزایش درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی برخی پروازهای بین‌المللی به فرودگاه بن گورین لغو و یا با تاخیر انجام شده است، افزود: این میزان خسارت‌ها را نیز باید به میزان خسارت‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی اضافه کرد.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در محله «شیخ جراح» در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار داده‌اند.

در حالی حملات علیه غزه وارد هشتمین روز پیاپی شده که رژیم صهیونیستی از بامداد یکشنبه حملات گسترده و وحشیانه‌ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت داده است.

همچنین منابع فلسطینی آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون را ۱۹۷ شهید اعلام کردند که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد و همچنین یک هزار و ۲۳۵ نفر نیز زخمی شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *