جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” تخت روانچی ” : واشنگتن به ماجراجویی نظامی و جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران پایان دهد.

” تخت روانچی ” : واشنگتن به ماجراجویی نظامی و جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران پایان دهد.

 

 

 

 

 

 

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه در حاشیه نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران برگزار شد، گفت که واشنگتن به ماجراجویی نظامی و جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران پایان دهد.

نماینده دائم ایران در شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به عدم حضور ایران در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل گفت که ایران به عنوان کشوری که حریم هوایی آن توسط دو پهپاد آمریکایی نقض شده بود حق داشت تا در این نشست شرکت کند و این حقی است که تحت منشور ملل متحد بوده است. ما آمادگی خود را برای حضور در این نشست اعلام کرده و درخواست  دادیم اما از استفاده از این حق محروم شدیم.

تخت روانچی افزود: «در نتیجه، امروز شورای امنیت به طور یکجانبه توسط آمریکا که از موقعیت خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت برای گمراه کردن اعضای آن و نیز پیشبرد سیاست دیرینه ضد ایرانی خود سوء استفاده می‌کند، توجیه شد.»

وی با اشاره به این موضوع که ایران اطلاعات انکارناپذیری درباره این حادثه برای شورای امنیت فراهم کرده، افزود: «بر اساس جزئیات معتبر و اطلاعات دقیق فنی درباره مسیر پرواز، موقعیت و نقطه ورود این پهپاد آمریکایی، تردید وجود نخواهد داشت که در زمان هدف قرار گرفتن، این پهپاد بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در حال پرواز بوده است.»

تخت روانچی در ادامه این کنفرانس خبری گفت: «پهپاد آمریکایی پس از چند بار هشدارهای رادیویی و عدم توجه به این هشدارها سرنگون شد. اقدام ایران کاملا بر اساس قوانینی بین‌المللی بوده و مطابق بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در دفاع از خود عمل کردیم.»

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *