پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده‌های چینی در نزدیکی تایوان

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده‌های چینی در نزدیکی تایوان

 ارتش چین روز جمعه فیلمی را منتشر کرد که در آن جنگنده‌های سوخوی ۳۰ و جی ۱۶ نیروی هوایی این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را در نزدیکی تایوان رهگیری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از “گلوبال تایمز”، در این فیلم خلبان چینی به هواپیمای آمریکایی هشدار می‌دهد تا از ورود به حریم هوایی چین خودداری کند.
بر اساس گزارش گلوبال تایمز رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا در نزدیکی تایوان روز دوشنبه (۶ سپتامبر) اتفاق افتاده است.
این در حالی است که ارتش چین روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد یک ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک هدایت شونده را که به آب‌های سرزمینی چین در نزدیکی جزایر نانشا در دریای چین جنوبی تجاوز کرده بود از این منطقه اخراج کرده است.
آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد، اما با وجود تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.
همچنین نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *