پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

فروند بوئینگ کنتاس استرالیا هم زمین گیر شدند

فروند بوئینگ کنتاس استرالیا هم زمین گیر شدند
*مسئولان شرکت آمریکایی بوئینگ که با بحران جدیدی در هواپیماهای ۷۳۷ خود مواجه شده هفته گذشته اعلام کردند ترک‌خوردگی در تعدادی از هواپیماهای این شرکت پیدا شده است. این ترک خوردگی که بدنه را به ساختار بال‌ها متصل کرده و نیروها را کنترل می‌کند، وجود دارد و از این رو باید این پرنده ها تا زمان تکمیل تعمیراتشان زمین‌گیر شوند.

تهران- ایرنا – «کنتاس» بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا گزارش داد که سه فروند از هواپیماهای مدل بوئینگ ۷۳۷- ان جی  این شرکت دارای ترک خوردگی در بدنه است و به همین علت از خطوط پرواز کنار گذاشته شدند.

این شرکت روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این هواپیماها به دلیل حفظ امنیت مسافران از  ارائه خدمات کنار گذاشته شدند.

مسئولان شرکت آمریکایی بوئینگ که با بحران جدیدی در هواپیماهای ۷۳۷ خود مواجه شده هفته گذشته اعلام کردند ترک‌خوردگی در تعدادی از هواپیماهای این شرکت پیدا شده است. این ترک خوردگی که بدنه را به ساختار بال‌ها متصل کرده و نیروها را کنترل می‌کند، وجود دارد و از این رو باید این پرنده ها تا زمان تکمیل تعمیراتشان زمین‌گیر شوند.

هواپیمای مدل ۷۳۷ ان‌جی سومین نسل از هواپیماهای ۷۳۷ است و پیش از نسخه ۷۳۷ مکس قرار دارد که در سال گذشته با مشکلات جدی مواجه بوده است.

دو شرکت هوایپمایی در آمریکا و برزیل هفته گذشته دست‌کم ۱۳ فروند بوئینگ ۷۳۷ ان‌جی را به دلیل دستور سازمان مقررات هوایی ایالات متحده زمین‌گیر کردند.

کنتاس استرالیا  نیز اعلام کرد که این شرکت دارای ۳۳ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ان جی است که ضرورت دارد تمامی آنها برای یافتن ترک احتمالی مورد بررسی دوباره قرار گیرد.

سخنگوی بوئینگ روز پنجشنبه  گذشته به خبرگزاری فرانسه در سیدنی گفت که کمتر از ۵ درصد از یک هزار فروند هواپیمای مدل ۷۳۷ این شرکت دارای ترک خوردگی است که برای ترمیم، از خطوط مسافربری خارج شده اند.

شرکت های هواپیمایی “کره جنوبی” و “یواس کریر ساوت وست”  نیز پیشتر از یافتن ترک هایی در تعدادی از هواپیماهای بوئینگ خود و کنار گذاشتن آنها برای رفع نواقص خبر داده بودند.

برخی مقام های فدرال در آمریکا خواستار استعفای مدیراجرایی شرکت بوئینگ پس از انتشار گزارش هایی در مورد سقوط های مرگبار تعدادی از ۷۳۷ ماکس در جهان شده بودند و اکنون با بروز مشکلات دیگری در مدل جایگزین آن، فشارها دراین زمینه بیشتر شده است.

بر اساس گزارش شرکت بوئینگ تا پایان اکتبر سال جاری میلادی ۵۰ فروند از مدل مشهور هواپیمای ۷۳۷ ان جی در سراسر جهان به دلیل نقص بسیار مهم ترک خوردگی در بدنه زمین گیر شده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *