جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

آثار نویسندگان سیاه‌پوست پرفروش شد

آثار نویسندگان سیاه‌پوست پرفروش شد

آثار نویسندگان سیاه‌پوست بریتانیایی در سایه اعتراض‌های ضدنژادپرستی اخیر با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از  گاردین، رمان «دختر، زن، دیگر» نوشته «برناردین اواریستو» که سال گذشته جایزه «بوکر» را به دست آورد، این هفته در رتبه نخست پرفروش‌ترین رمان‌های جلد کاغذی بریتانیا قرار گرفت. به این ترتیب «برناردین اواریستو» به نخستین نویسنده زن رنگین‌پوستی تبدیل شد که این جایگاه را به دست آورده است.

نام «رنی ادو لاج» نویسنده و روزنامه‌نگار سیاه‌پوست بریتانیایی نیز این هفته با کتاب «چرا دیگر درباره نژاد با سفیدپوستان صحبت نمی‌کنم» در رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی جلد کاغذی بریتانیا قرار گرفت. «ادو لاج» نیز به نخستین نویسنده بریتانیایی سیاه‌پوستی تبدیل شد که به این جایگاه دست یافته است.

آثار «باراک اوباما» و «میشل اوباما» (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و همسرش) نیز به همراه «لورین پاسکال»، آشپز سیاه‌پوست بریتانیایی در جدول کتاب‌های غیرداستانی جلد سخت با استقبال مواجه شد.

با ادامه‌ جنبش اعتراضی «جان سیاه‌پوستان مهم است» در سراسر جهان، بسیاری از نویسندگان سیاه‌پوست پرفروش درباره صنعت چاپ تحت سلطه سفیدپوستان انتقاد کردند.

روز چهارشنبه، «دوروتی کومسان» داستان‌نویس پرفروش، صنعت چاپ بریتانیا را «محیطی خصومت‌آمیز برای نویسندگان سیاه‌پوست» توصیف کرد که صحبت‌های او حمایت نویسندگان دیگری را نیز به دنبال داشت.

در این بین کارکنان «واتراستونز» از بزرگترین کتاب‌فروشی بریتانیا خواستند تا جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» را مورد حمایت مالی قرار دهد.

اعتراض‌های ضدنژادپرستی در ایالات‌متحده و اغلب شهرهای بزرگ اروپایی پس از مرگ جورج فلوید،‌ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست یک مأمور پلیس آغاز شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *