شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

آمریکا در شرق سوریه پدافند هوایی مستقر کرد

آمریکا در شرق سوریه پدافند هوایی مستقر کرد

رسانه های خارجی اعلام کردند که در پی حملات راکتی مکرر به شرق سوریه، نظامیان آمریکا در استان دیرالزور پدافند هوایی مستقر کرده اند.

به گزارشمهر به نقل از پایگاه خبری ام اس پرس، آمریکا در پی حملات راکتی و پهپادی صورت گرفته به پایگاه‌های خود در شرق سوریه، مواضع خود را در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه تقویت کرده است.

گفته می‌شود به صورت پی در پی به پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» و میدان نفتی «العمر» تجهیزات نظامی ارسال شده است به طوری که ۲۰ خودروی نظامی ظرف چند ساعت پس از حمله به پایگاه‌های العمر و کونیکو به محل اعزام شده‌اند.

همزمان با ارسال تجهیزات نظامی به پایگاه‌های آمریکا، شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مواضع خود را در اطراف و داخل میدان نفتی العمر تقویت و ۱۵۰ نیرو به این منطقه اعزام کرده است. همچنین این نیروها که وابسته به آمریکا هستند چند خاکریز در این منطقه ایجاد کردند.

در همین راستا المیادین اعلام کرد که پس از حملات متعدد به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه، واشنگتن در میدان گازی کنیکو در شرق استان دیرالزور چند سامانه پدافند هوایی مستقر کرده است.

نظامیان آمریکایی در چند پایگاه نظامی در سوریه مستقر هستند که مهمترین آنها در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان گازی کنیکو در استان دیرالزور و التنف در جنوب شرق سوریه است. ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به این مناطق در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های خارجی روز یکشنبه از حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر خبر دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *