پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

آمریکا 21 شهروند آمریکایی جامانده را از افغانستان خارج کرد

آمریکا 21 شهروند آمریکایی جامانده را از افغانستان خارج کرد

کاخ سفید اعلام کرد که طی روزهای پنج شنبه و جمعه موفق شده است تعداد دیگری از شهروندان آمریکایی را از طریق زمین و هوا از افغانستان خارج کند.

به گزارش فارس، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که موفق شده است 21 شهروند آمریکایی دیگر را با یک پرواز چارتر از افغانستان خارج کند.

«امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز جمعه دولت آمریکا شرایط خروج شهروندان آمریکایی را با یک پرواز چارتری هواپیمایی قطر و همچنین از طریق مسیر زمینی تسهیل کرد و این افراد را از کابل به یک کشور همسایه منتقل کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، امیلی هورن افزود، هواپیمایی قطر 19 شهروند آمریکایی از جمله 11 نفر که دارای مجوز اقامت دائمی در آمریکا هستند را از افغانستان با استفاده از هواپیمایی قطر خارج کرده و 2 نفر دیگر را نیز از طریق زمینی از این کشور خارج کرده است.

روز پنج شنبه نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که 10 شهروند آمریکایی به همراه 11 نفر که دارای کارت اقامت دائم در آمریکا هستند را با پرواز هواپیمایی قطر طی اوایل پنج شنبه از فرودگاه کابل خارج کرده است.

هیل نوشت، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آمار دقیقی از اتباع آمریکای که در افغانستان جا مانده‌اند ارائه نکرده است اما پیش از این اعلام شده بود که بین 100 تا 200 شهروند آمریکایی همچنان در افغانستان هستند.

عملیات خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان علاوه برجا گذاشتن تعدادی کشته از سربازان آمریکایی که در جریان حمله انتحاری داعش رخ داد باعث شد صدها نفر از اتباع این کشور به همراه شهروندان افغانستانی که به نوعی با ارتش آمریکا در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کردند در مناطق مختلف افغانستان جا بمانند.

هفته گذشته یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی مدعی شده بود که طالبان تعدادی از شهروندان آمریکایی را گروگان گرفته و اجازه خروج به آنها نمیدهد. ادعایی که هیچ منبع دیگری در آمریکا یا افغانستان آن را تایید نکرد.

انتهای پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *