جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

احضار ترامپ به دادستانی نیویورک؛ او از پاسخ به سوالات امتناع ورزید

احضار ترامپ به دادستانی نیویورک؛ او از پاسخ به سوالات امتناع ورزید

دادستانی کل ایالت نیویورک، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای تحقیقات احضار کرد اما او از پاسخ دادن به سوالات بازجوها خودداری کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا شامگاه چهارشنبه به دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک احضار شد تا به سوالاتی درباره فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش پاسخ دهد.

ترامپ طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت که در جریان حضورش در برابر دادستان کل ایالت نیویورک در تحقیقات مدنی در مورد فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش، با استناد به حق قانون اساسی خود در برابر اتهامات تبهکاری، از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این بیانیه که تقریباً یک ساعت پس از ورود به دفتر دادستانی کل در منهتن منتشر شد، توضیح داد: «من از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به حقوق و امتیازاتی که طبق قانون اساسی ایالات متحده برای هر شهروندی در نظر گرفته شده است خودداری کردم».

رئیس جمهور سابق آمریکا تا حدود شش ساعت پس از ورودش به دفتر دادستان کل نیویورک، این ساختمان را ترک نکرد که نشان می‌دهد که او در بیشتر روز با سوالات و بازجویی روبه‌رو بوده است.

ترامپ بار دیگر هرگونه تخطی از  قانون را رد کرد و تلاش نمود تا تحقیقات «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک را به عنوان بخشی از انتقام مدید دموکرات‌ها علیه او و دیگران از جمله رسانه‌های خبری نشان دهد.

به نوشته رویترز، وی در بیانیه خود گفت: من یک بار پرسیدم اگر شما بی گناه هستید، چرا متمم پنجم را قبول می‌کنید؟ اکنون پاسخ این سوال را می‌دانم. وقتی خانواده‌تان، شرکت‌تان و همه افرادی که در مدار شما هستند، هدف یک آزار و اذیت بی‌اساس و با انگیزه‌های سیاسی قرار می‌گیرند که توسط وکلا، دادستان‌ها و رسانه‌های خبری جعلی حمایت می‌شود، چاره‌ای ندارید.»

وی همچنین تلاش کرد تحقیقات دادستان کل ایالت نیویورک را به بازرسی مأموران اف‌بی‌آی از عمارت او موسوم به «مار-ئه-لاگو» در فلوریدا مرتبط کند.

بامداد سه‌شنبه بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را که او هنگام ترک کردن کاخ سفید از ریاست‌جمهوری آورده بود، توقیف کردند.

انتهای پیام/خ

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *