جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ادعای واشنگتن درباره نزدیک‌شدن قایق‌های ایرانی به شناورهای جنگی آمریکایی

ادعای واشنگتن درباره نزدیک‌شدن قایق‌های ایرانی به شناورهای جنگی آمریکایی

یک مقام نظامی واشنگتن مدعی شد سه قایق تندروی تهاجمی ایران به طور خطرناکی به دو کشتی آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شدند.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه مدعی نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به شناورهای جنگی این کشور در منطقه غرب آسیا شدند.

یک مقام نظامی آمریکایی به روزنامه «واشنگتن پست» گفت: «۳ قایق تندروی تهاجمی ایرانی به طور خطرناکی به دو کشتی آمریکایی در منطقه خلیج فارس نزدیک شدند».

بر اساس این گزارش، این مقام نظامی که نام یا سمتش فاش نشد، ادعا کرد: «قایق های ایرانی پس از اینکه یکی از کشتی‌ها سیگنال هشدار داد، منحرف شدند».

واشنگتن پست به نقل از این مقام نظامی نوشت: «کشتی گشت “یو.اس.اس سیراکو” از کلاس سایکلون و کشتی حمل‌ونقل سریع “یو.اس.اِن.اس چاکتاو” در حال عبور از آب‌های خلیج فارس بودند که سه قایق تندروی تهاجمی ایرانی به سیراکو نزدیک شدند».

طبق این گزارش، قایق‌های ایرانی تا فاصله ۴۷ متری چاکتاو نزدیک شدند که باعث شد کشتی سیراکو منور اخطار شلیک کند.

اقدامات نیروی دریایی ایران مطابق با استانداردهای بین المللی رفتار حرفه ای یا ایمن دریانوردی نبوده و خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد.

سرهنگ «جوزف بوچینو» سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام در این‌باره مدعی شد: «اقدامات نیروی دریایی ایران مطابق با استانداردهای بین‌المللی رفتار حرفه‌ای یا ایمن دریانوردی نبوده و خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می‌دهد».

بوچینو ادامه داد: «نیروهای سنتکام به پرواز، کشتی‌رانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد و در عین حال ثبات منطقه‌ای را ارتقا می‌دهند، ادامه خواهند داد»

واشنگتن پست همچنین نوشت: «به گفته مقامات، اقدام قابل توجه روز دوشنبه که حدود یک ساعت به طول انجامید، با خروج شناورهای ایرانی از منطقه به پایان رسید».

مقامات جمهوری اسلامی ایران هنوز به این ادعاهای آمریکا واکنش نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/خ

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *