سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

اردن ؛ ایستگاه جدید دوره‌گردی مکنزی

اردن ؛ ایستگاه جدید دوره‌گردی مکنزی

ژنرال ” کنت مکنزی ” فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در ادامه سفر به چند کشور منطقه به اردن رفت و با ” عبدالله دوم ” شاه این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری‌های نظامی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا شبکه المملکه اردن روز یکشنبه گزارش داد که در این دیدار همکاری‌های راهبردی مشترک بین دو کشور بویژه در موضوعات نظامی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در جریان این دیدار، ” عبدالله دوم ” شاه اردن و ژنرال ” کنت مکنزی ” فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا پیرامون موضوعات منطقه‌ای و در راس آن‌ها موضوع فلسطین تبادل نظر کردند.

این شبکه خبری اردن افزود: تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با تروریسم و راه‌های مقابله با آن به عنوان رویکردی جامعه از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

پیش از این نیز ژنرال ” کنت مکنزی ” فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز چهارشنبه هفته گذشته با سفر به لبنان با میشل عون رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری‌های نظامی رایزنی کرد.

«مظلوم عبدی» ، فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) به عنوان متحد نیروهای آمریکایی در سوریه نیز روز جمعه از ورود ژنرال “کنت مکنزی” به شمال شرق سوریه خبر داده بود.

ناظرین امور منطقه سفر مکنزی به سوریه را توجیه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان ارزیابی کردند. همچنین اطلاعات، حکایت از آن دارد که آمریکایی ها قصد دارند با دور زدن دولت لبنان، به طور مستقیم ارتش این کشور را تقویت کنند. آنها اعلام کرده اند که حاضرند کسری گوشت در غذای ارتش لبنان را که ناشی از کسری بودجه و کاهش ارزش پول لبنان است، جبران کنند.

بر این اساس هدف مکنزی از سفر به سوریه تأکید بر حمایت آمریکا از قسد، دست اندازی بر ذخایر نفت و گندم این کشور، محروم کردن دولت بشار اسد از این دو منبع و کمک به تحقق هر چه سریع تر نتایج قانون سزار و در نهایت گرسنه کردن ملت های سوریه و لبنان است؛ حدود ۷۰ درصد از گندم سوریه در شرق فرات کشت می شود و این منطقه در اشغال نیروهای قسد است. قسد، گندم این منطقه را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولت می خرد و به این ترتیب مانع دسترسی دولت سوریه به گندم این منطقه می شود؛ آمریکا هم زمین هر شهروندی را که بخواهد گندمش را به دولت بفروشد، آتش می زند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *