سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل منصرف شد

استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل منصرف شد

استرالیا از به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایخت اسرائیل صرف نظر کرد و زبانی را که دولت اسکات موریسون، نخست وزیر سابق استرالیا بعد از انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس در پیش گرفته بود، تغییر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی “گاردین” نوشت: وزارت خارجه استرالیا در چند روز گذشته دو جمله را از وب سایت خود حذف کرد که چهار سال پیش بعد از آنکه موریسون، نخست وزیر سابق استرالیا از سیاست جدید کشورش رونمایی کرد، این عبارت‌ها برای اولین بار اضافه شده بودند.

در متن جملات حذف شده آمده است: در راستای این سیاست بلندمدت، استرالیا در دسامبر ۲۰۱۸ قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، چراکه قدس مقر کنست و بسیاری از نهادهای دولت اسرائیل است.

در این متن همچنین آمده است که «استرالیا مشتاقانه منتظر انتقال سفارت خود به قدس غربی در زمانی که انجام این امر عملی باشد و پس از تعیین وضعیت نهایی راه حل تشکیل دو کشور است».

وزارت امور خارجه استرالیا تاکید کرد که استرالیا “متعهد به راه حل دو کشوری است که در آن اسرائیل و یک کشور فلسطینی، در صلح و امنیت، در مرزهای شناخته شده بین المللی خود همزیستی کنند.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *