سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

اسکاتلند حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را نقض قوانین بین الملل دانست

اسکاتلند حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را نقض قوانین بین الملل دانست

*حمله به یک مکان عبادی در هر زمانی شایسته سرزنش است اما حمله به یک مسجد در ماه رمضان غیر قابل دفاع و نقض قوانین بین‌الملل است. اسرائیل باید به درخواست‌ها برای توقف خشونت‌ها سریعا پایان دهد.

سر وزیر اسکاتلند حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را ناقض قوانین بین‌المللی خواند و خواستار پایان سریع خشونت‌ها در منطقه شد.

به گزارش ایرنا، نیکلا استرجن روز شنبه در توئیتی نوشت:  حمله به یک مکان عبادی در هر زمانی شایسته سرزنش است اما حمله به یک مسجد در ماه رمضان غیر قابل دفاع و نقض قوانین بین‌الملل است. اسرائیل باید به درخواست‌ها برای توقف خشونت‌ها سریعا پایان دهد.

منابع خبری جمعه شب از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گزارش دادند. نظامیان صهیونیست درهای مسجدالاقصی را بستند و به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند. بر اساس این گزارش، دستکم ۱۶۳ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست در داخل صحن مسجد الاقصی زخمی شدند.

ایران، قطر، اردن، مصر و گروه های فلسطینی تاکنون حملات نظامیان صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای درگیری‌های اخیر را غیر قابل قبول خواند و خواستار کاهش تنش‌ها شد. در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: طی روزهای گذشته تنش‌ها و خشونت در کرانه باختری اشغالی و به ویژه در شرق قدس به شکل خطرناکی افزایش یافته است. دیشب درگیری‌های جدی در (جایگاه) حرم شریف قدس صورت گرفت که جراحت‌های زیادی برجای گذاشت.

در این بیانیه تاکید شده است: خشونت و اقدامات تحریک آمیز غیر قابل قبول است و عوامل آن از سوی تمام طرف‌ها باید پاسخگو باشند. بر این اساس اتحادیه اروپا از مقامات می‌خواهد تا هرچه سریع‌تر تنش‌ها در قدس را کاهش دهند. باید از اقدامات تحریک آمیز در اطراف حرم شریف قدس پرهیز و به وضعیت موجود احترام گذاشته شود.

اتحادیه اروپا همچنین از رهبران سیاسی، مذهبی و مدنی خواستار خویشتن‌داری و رفتار مسئولانه شده تا این اوضاع بی ثبات را آرام کنند.

این بیانیه همچنین اخراج خانواده‌های فلسطینی از شیخ جراح و مناطق اطراف قدس شرقی را مایه نگرانی جدی دانسته و نوشته است: این اقدامات تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشری غیر قانونی است و باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *