شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

اعتراف دیرهنگام رژیم صهیونیستی: گنبد آهنین علاوه بر ناکارآمدی سرطان‌زاست

اعتراف دیرهنگام رژیم صهیونیستی: گنبد آهنین علاوه بر ناکارآمدی سرطان‌زاست

نتایج آخرین تحقیقات افشا شده در مورد عملکرد سامانه گنبد آهنین نشان می‌دهد، این سامانه علاوه بر ناکارآمدی در رهگیری موشک‌های مقاومت برای ماموران راه اندازی آن هم مشکل آفرین بوده و باعث می‌شود آنان بیش از دیگر همقطارانشان به سرطان مبتلا شوند.

به گزارش تسنیم، روزنامه “زامان اسرائیل” در خبری در این رابطه نوشت، محققان دریافتند، به دلیل تشعشعات گسترده رادار و سامانه‌های الکترونیکی سامانه گنبد آهنین، نظامیانی که در زمینه راه اندازی آن مشغول کار هستند، بیشتر از بقیه همقطارانشان به سرطان میبتلا می‌شوند.

خبرنگار این رسانه عبری زبان با استناد به تحقیق انجام گرفتنه توسط پژوهشگران دانشگاه عبری و پژوهشکده “تخنیون” که در یک مجله علمی به چاپ رسیده است، نظامیان شاغل در گنبده آهنین 8 برابر بیشتر از جوانان هم سن و سال خود مستعد ابتلا به سرطان هستند.

خبرنگار این رسانه افزود: این تحقیقات از چند سال پیش توسط محققان ارتش (رژیم صهیونیستی) تایید شده است و یگان‌های ویژه ارتش چند سال پیش تحقیقاتی را بر روی نظامیانی که بین سال‌های 2009 تا 2018 در سامانه گنبد آهنین مشغول به کار بودند، آنجام داده بودند، تا در مشخص شود، میانگین ابتلا به سرطان در میان ماموران راه اندازی سامانه پدافندی گنبد آهنین در مقایسه با دیگر نظامیان اسرائیلی بالاتر بوده و از هر 330 نظامی مامور در این بخش دست کم یک نفر به سرطان مبتلا شده است در حالی که میانگین ابتلا در میان دیگر واحدهای نظامی ارتش (رژیم) اسرائیل یک در 400 است.

گفتنی است این گزارش در حالی اجازه انتشار یافته است که درخواست‌ها برای پایان دادن به استفاده از این سامانه به دلیل ناکارآمدی و غیر عملی بودن چه از لحاظ نظامی و چه عملیاتی رو به افزایش بوده و به گفته برخی از کارشناسان صهیونیست این سامانه به نقطه تاریکی در راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

یادآور می‌شود در چند جنگ اخیر رژیم صهیونیستی، این سامانه به جز تعداد ناچیزی از موشک‌ها در رهگیری دیگر موشک‌های نسبتا ابتدایی گروه‌های مبارز فلسطینی ناکام مانده و همین امر باعث هدف قرار گرفتن مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شده بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *