جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

اعتصابات در انگلیس و فرانسه؛ اختلال در سفرهای کریسمس

اعتصابات در انگلیس و فرانسه؛ اختلال در سفرهای کریسمس

به دنبال اعتصاب کارکنان بخش‌های فرودگاهی و ریلی در انگلیس و فرانسه، پیش‌بینی می‌شود سفرهای تعطیلات کریسمس در این کشورها با اختلالات شدید مواجه شود.

به گزارش فارس، شبکه یورو نیوز گزارش داد که به دلیل اعتصابات به خاطر دستمزدها و حقوق پایین، سفرهای هوایی احتمالا در انگلیس و فرانسه در تعطیلات کریسمس با اختلال و تاخیرهای فراوان انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، به دنبال افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی، کارکنان بخش چک و بازرسی گذرنامه در انگلیس از روز جمعه وارد اعتصاب شده‌اند و مشخص نیست این اعتصابات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

این گزارش افزود، فرانسه نیز به خاطر اعتصاب کارکنان ریلی در آستانه تعطیلات کریسمس با وضعیت مشابهی مواجه است.

درحالیکه این اعتصابات احتمالا سفرهای هزاران مسافر را با اختلال روبرو کرده است دولت انگلیس اعلام کرد که قصد دارد از پرسنل نظامی و کارکنان سایر بخشهای عمومی برای ارائه خدمات کمک بگیرد.

یورو نیوز افزود، دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس که از پاسخ به خواسته اعتصاب کنندگان مبنی بر افزایش قابل توجه دستمزدها سرباز میزند با فشار شدیدی مواجه است.

به دنبال شروع جنگ اوکراین و افزایش قیمت سوخت و همچنین تداوم فشارهای ناشی از محدویتهای کرونایی، تورم در انگلیس در ماه نوامبر بالای 10.7 درصد باقی مانده است.

نخست وزیر انگلیس با ابراز تاسف درباره اعتصاب کارکنان بخشهای عمومی گفت: من از ایجاد اختلالات که زندگی افراد بسیاری را به ویژه در کریسمس تحت تاثیر قرار می‌دهد ناامید شده ام.

وی در عین حال تاکید کرد که دولت در زمینه مذاکرات پیرامون افزایش دستمزدها در این بخشها منصفانه و منطقی عمل خواهد کرد.

سه شنبه هفته گذشته نیز پرستاران انگلیسی برای دومین بار در یک ماه اخیر با ترک محل خدمت خود، نسبت به دستمزدهای پایین خود اعتراض کرده و دولت لندن را به انجام اعتصاب‌های بیشتر تهدید کردند.

اتحادیه پرستاران انگلیس تهدید کرده اگر دولت لندن به درخواست‌های آنها برای افزایش دستمزدها پاسخ ندهد، اعتصاب‌های بیشتری در راه خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اعتصاب حداقل یکصد هزار پرستار انگلیسی، اقدامی بی‌سابقه در تاریخ ۱۰۶ ساله اتحادیه پرستاران این کشور است که به گفته معترضان نمی‌توانند با تورم بیش از ۱۰ درصدی، با این مقدار دستمزد امرار معاش کنند.

پایان پیام/م/ ت10

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *